Friendly Friends

September 7, 2014

Sambungan Cerita Bahagia

assalamualaikum

been so long, peeps! 


Alhamdulillah. ni baru ada peluang nak cerita pasal peningkatan status dalam hidup saya. Gambar atas ni, gambar suami saya, semasa majlis akad nikah kami 22 Mac 2014 lepas. Alhamdulillah sudah lebih 5 bulan saya bergelar isteri kepada Mohamad Amir bin Mohamad Saedy, yang saya kenal sejak hampir 7 tahun lepas. Pernikahan dan majlis perkahwinan kami berlangsung secara sederhana, tak mampu saya nak tempah pelamin mahal-mahal, design baju mahal-mahal sebab masa tu, saya masih penganggur. hehe. hampir semuanya saya DIY sahaja, maklumlah harapan dan impian besar, tapi bajet seciput. hehe. 

tak ada yang nak saya kongsikan selebihnya, melainkan rasa bahagia dan bersyukur. 

tapi nak cerita juga yang khutbah nikah kami, dibaca sendiri oleh suami saya! mau tak meleleh hingus air mata segala. kalau tok kadi baca khutbah, dia cakap, 'Wahai isteri, taatlah kepada suamimu' tapi bila suami baca sendiri, dia sebut, 'Wahai isteriku, taatlah kepada aku nescaya syurgalah tempatmu.'

Sobs.



dan saya bersyukur, adegan bercium dahi tak ada dalam majlis kami. Alhamdulillah.

Terima kasih ya Allah, atas kurniaan ini. Terima kasih mak abah, sebab kak Qirah dengan amat baik sampai la kak Qirah berumur 24 tahun. Terima kasih atas didikan selama ini. Terima kasih sebab restui pernikahan ini, hubungan ini. Terima kasih abah, sebab mewalikan kak Qirah. Tak mampu kak Qirah balas segala jasa dan kasih sayang mak abah. Terima kasih. Terima kasih. Terima kasih. 

Abah, berpindahlah tanggungjawab abah ke atas suami kak Qirah sekarang. Ampunkan segala dosa yang kak Qirah buat selama ini, dan redhakanlah kak Qirah sebagai anak abah. Sampai akhir nafas, kak Qirah bersyukur punya mak abah sebagai ibu bapa kak Qirah. kak Qirah bangga ada mak abah sebagai pelindung kak Qirah selama ni. mak abah tetap kekal cinta kak Qirah sampai bila-bila. 

adik beradik saya, (readers tegar blog ni). kita membesar sama-sama. Kita harungi susah payah bersama. Kita berebut, kita bergaduh, kita bermasam muka, tapi kita tetap bersama. Kita tetap melindungi. Kita tetap membantu. Kita tetap berkasih sayang. Sebab kita saudara. Terima kasih..terima kasih sangat-sangat sebab terima segala lebih kurangnya Qirah sebagai saudara hampa. Terima kasih sebab tak pernah menolak bila diminta bantuan. Terima kasih sebab sentiasa ada. Terima kasih sebab menjadikan pernikahan ni satu kenyataan.



sahabat-sahabat baik saya,

yang sanggup bersama saya dari kecil hingga dewasa, terima kasih juga untuk Tora Paah dan Jannah. juga yang lain yang mendoakan. yang datang meraikan pernikahan ini. yang memberi hadiah, hingga kami dah lengkap segalanya. tanpa doa sahabat-sahabat juga, saya takkan sebegini bahagia. 


akhir sekali buat suami tercinta, terima kasih sebab terima saya seadanya.  Saya yang banyak kurangnya. Tapi, abang melengkapkan kekurangan saya. Semoga Allah redha.


pernikahan yang sederhana, tapi saya amat bahagia. terima kasih semua.


saat ini, saya sedang hamil 16 minggu hasil perkongsian hidup dengan suami tercinta. Alhamdulillah

saya sayang semua :)





3 comments:

ArY + ShA = AmZaR FaYyAdH said...

Assalam sis,
Salam perkenalan..
Tahniah yer..
Semoga bahagia hinggah Jannah, AMIN..
jemput join blog saya juga yer :)

Jazz Lover said...

Tahniah sis. Semoga berkekalan.

Zura Mien said...

congrates..salam perkenalan.
jemput ke blog saya http://umminuma.blogspot.com