Friendly Friends

January 6, 2014

Kaitan Warna Kulit dengan Warna Baju

assalamualaikum.

hi brides to be out there! intro asyik sama je kan? hehe. tapi kalau korang b2b macam saya yang insyaallah akan bertukar status dalam masa sebulan dua ni, stress tu jangan cerita la kan? rasa macam serba tak sempat je. rasa macam nak yang perfect je. stress.

sobs.

kemarin saya dan Amir dan finalised bridal idaman kami. Perlis tak besar pun sampai pening nak pilih bridal mana. hehe. yang femes pun kalau kat Arau, Zaireen Bridal atau Airah Bridal. kalau Kuala Perlis, ada Firuz Bridal. kalau Kangar pulak, ada Anggun Saujana, Norsalela dan tu je saya sempat survey. hehe. tapi pilihan saya adalah Aisy Bridal yang terletak di Behor Pulai, berhadapan dengan Sekolah Menengah Sains Tuanku Syed Putra. serius murah! ce cari page dia kat facebook. nak share, baju saya dan Amir, bukanla baju baru tapi design baru la. jenis dress kembang macam princess pastu meleret belakang, sekali veil yang sooomeell dengan kasut dan handbouquet, RM400 je. murah kan? hehe

Alhamdulillah.

yang jadi masalahnya sekarang ialah saya rasa macam ada warna lain lagi yang sesuai dengan kami berdua. dan saya syukur sangat sebab tone warna kulit saya dan Amir hampir sama. taktau la nak cakap warna apa, tapi lebih kurang je la warna kami kecuali saya cerah sikit la dari dia. haha


ni gambar syok sendiri di Aisy Bridal tu semalam. saya confuse betul la.. apa warna yang sesuai sebenarnya dengan warna kulit saya? warna baju yang kami booked tu, warna gelap tapi terang. hehe. tak nak bagitau la warna apa tapi bukan baby blue ni la. tapi bila  balik rumah, saya rasa macam, eh pastel color macam ni pun okay juga. dah tu apa pun tak boleh!

ideas please ideasss

8 comments:

Ayue Idris said...

awk puteh...kaler ape pun cntek ('',)
pastel n kaler blok mmg trend skg ni..sy prefer pastel..sbb nmpk mcm suci2 gebu gitu..hehe..
tp klu nk kaler yg garang pun bole~
as long as bl awk pki, awk rs awk lah yg plg cntek..hehe..

Qira said...

@ayue idris:

kesimpulannya, sebelah pihak warna terang, sebelah pihak warna pastel. hehe

nuyui a.k.a miss YUI said...

siyes cntik warna yg awak try tu =)

S. Faezah said...

klu bab pilih kaler mmg rambang qira..hehe
pilih cari warna yg awak nk confident nak pakai tauu.. :)

Isabel Diaz said...

Warna pastel cantik

i am S!L4H.. said...

hahah. tetiba nak rambang baju pengantin pulak.

>.<

NURUL NADIA said...

salam perkenalan..enjoy ur wedding prepearation..jgn stress sgt..hihi

jemput singgah sini
http://nadiaadnan90.blogspot.com/

Vanessa Ricky said...

Err.. No comment sgt. Tp kalau kulit cerah any color pun masuk :)