Friendly Friends

October 18, 2013

Pengalaman Memandu Kali Pertama

assalamualaikum

tak boleh tunggu nak kongsi cerita ni. tak mau intro panjang, nak cakap je yang saya dah boleh drive! Alhamdulillah. yeahhuu! thanks Amir tuniang saya yang offer kereta dia untuk percubaan pertama saya. mula-mula memang takut tak payah cerita la. sebelum ni dah banyak kali dia offer tapi saya yang tak cukup berani untuk cakap ya, keluar dari kereta dan tukar seat ke seat pemandu. tapi kali ni, bila dia tanya, "Nak try drive?" terus je saya angguk dan akhirnya, Eureka!

Alhamdulillah setakat tadi takde lagi tragedi berlaku.

Alhamdulillah setakat tadi saya masih boleh gelak masa drive, cuma terkejut sikit bila enjin macam tersentap.


 abaikan muka ketat tu. nak bersandar pun tak selesa rasanya. dahla kaki tak berapa nak sampai pastu nk tengok depan pun tak berapa nampak. memang kerusi rapat ke stereng la jawapannya


tak lama lagi mahirla InsyaAllah :)

keluar je dari seat pemandu, yelah takkan saya nak drive atas jalan kot. haha. pulun sangat la baru setengah jam pegang stereng dah nak bawak atas jalan raya, terus saya senyum puas hati! Amir cakap saya dah gila stereng. haha. lepas ni boleh la paww kereta sape sape je. haha. 

Doakan saya dapat lesen sebelum akhir 2013!

6 comments:

Vee Lea said...

So sweett :) Good luck!! :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah..yui ni haa lama tak drive.hahha

Mysara Ab Rahman said...

mai mula2 cm tu gk..nt lama2 ok la..gud luk

Qira said...

@vea:
sweet apenye. haha. ada orang cakap, do not learn how to drive from your boyfriend. haha

Qira said...

@kakyui:
kena asah balik skill tu. haha

Qira said...

@mai:
insyaallah. semoga cekap dalam masa terdekat :D