Friendly Friends

April 5, 2013

JJCM: Sharin Low (Cina Muslim)

assalamualaikum

kembali bersiaran dalam rancangan Jalan-jalan Cari Makan. tempat yang aku nak recommend ni terletak di Jitra, bersebelahan Coolblog. Jom ke Restoran Sharin Low! (Cina Muslim)


pembawak ke tempat makan ialah tunang yang nampak semakin matang penampilannya
 

frankly speaking, ada something tentang gambar ni yang aku tak suka. antaranya, muka yang nampak letih dan kalau nak tau, macam ni la muka aku masa sekolah menengah! versi tak ada jerawat
 

tak tau nak order makan apa. kebanyakkannya nama cina. jenuh waitress terangkan satu-satu kat aku. last-last kueteow kungfu versi pure chinese jugak yang dipesan dengan air laici sebagai peneman


apa agaknya tersesat dalam plate dia kan?

harga dia sebenarnya agak mahal berbanding ke Khor Derang yang aku pernah makan dulu. salah satu sebab yang aku rasakan logik adalah Khor Derang tu terletak di food court, yang ni restoran. kalau nasi ayam Hainan kat sana bawah RM5, kat sini dalam sepinggan RM6. tapi portion makanan dia besar. buktinya? ni buktinya

 
tak beza pun walau selepas makan. rasa membazir sangat... :(

makanan cina rupanya masih tak menepati selera aku. rasa tawar dan bawang putih dia terlalu kuat. tapi gravy dia sedap dan pekat. isi pun banyak. tapi kalau setakat duit cukup-cukup makan, hmm..nak cakap macam mana ya? mahal la berbanding tempat makan lain di Jitra. sayur sini, contohnya kailan goreng, kat luar sepinggan RM3.50 gitu la lebih kurang, tapi kat sini untuk pinggan kecil harganya RM11. kalau nak cuba, pastikan duit banyak atau cukup sekadar makan sepinggan lengkap, bukan sehidang lengkap.

Jom cari makan tempat lain pulak!

4 comments:

cik azLyzah⊙.☉ said...

Wahahahaha...nampak sedap.Baik masak sendiri kenyang sesangat dan berbaloi sesangat betoi tak??kekek

♥ CIKZEK ♥ said...

kennot go jugak dgn mskan cina. wuwuwu

Yumida Huda said...


sedapnye..tetibe tringin nk mkn kt luar

follow sini..ke 681..jemput singgah ke blog Yumida

Isabel Diaz said...

Kalau datang semenanjung saya cuba makan kat situ (^_^)