Friendly Friends

April 1, 2013

JJCM Nasi Arab Mendy dan Laicikang

assalamualaikum!

kenyang perut suka hati. sekarang memang tengah kenyang perut tapi tak berapa suka hati sangat la sebab pening kepala nak siapkan proposal action research dan juga nak kena tulis rancangan mengajar. apa pun Alhamdulillah sebab rezeki makin murah, permintaan untuk sabun beras dan krim beras sentiasa ada.

jitra sekarang ni panas sangat. tadi lepas habis sekolah, terus ajak kawan-kawan cari benda sejuk. nak makan Tutti Frutti mahal. sayang duit. lagipun tunggu janji As Eleyana tu cakap nak belanja. hehe. nak makan Snogurt pun sama jugak lebih kurang mahalnya. Coolblog kurang berkenan di hati dan kurang kena dengan selera. bersyukur juga jadi oang kampung yang tak biasa makan benda macam-macam, Laicikang pun jadi. Alhamdulillah


Paah dan Ain.
 

Nyamannnnn


dengan Fasihah. ishk, tembam betul ya aku dalam gambar ni. rasa macam nak penyet-penyet je!

Alhamdulillah, kesejukan Laicikang sangat menyelesakan. lokasi di Gerai Pertama Sungai Korok.

malamnya pulak terfikir untuk ubah selera. bukan senang aku nak ubah selera. selagi tak bosan dengan satu-satu kedai, selagi tula aku hanya makan di situ. tapi malam ni terasa nak makan nasi Arab Mendy yang terletak berhampiran Shell dan Masjid Muttakin Tanah Merah, Jitra Kedah


Tunang masih bercuti di Perak. hanya mereka berdua yang bergilir teman aku dinner. hehe
 

presenting. Nasi ayam mendy. ayam quarter.  makan bersama milo ais. sangat mengenyangkan. kenapa aku pilih milo padahal tau milo tu bersusu dan mengenyangkan dan memuakkan? jawapannya, milo adalah antara air termurah di situ. hehe
 

kasi close up sikit
 

 walau aku kuat makan dan suka makan, aku tetap terseksa tiap kali makan nasi arab sebab portion dia yang besar tu!


decor dia menarik. rasa macam negara arab gitu. rasa-rasa ajelah sebab tak penah sampai sana pun. insyaALLAH ada rezeki nak bawak mak abah, mak mertua dan suami. ehemm eheem.
 

rasanya? bagi penggemar nasi kandar macam aku, nasi arab ni macam tak ada rasa. sambal dia pun rupa je macam sambal, tapi tak pedas langsung. ayam dia empuk dan disaluti jintan manis. bila makan, aku tak suka aroma jintan manis tu dalam mulut.  tapi nasib baik rasa jintan manis tu dapat disembunyikan di sebalik nasi beras brasmathi yang panjanggg tu. ewah ayat tak mau kalah.

apa sekalipun syukur sebab dikurniakan rezeki yang murah serta dapat menikmati makanan ini dengan penuh nikmat. semoga di lain waktu dapat pula kaki ini dijejakkan di Tutti Frutti ameennn

7 comments:

JaSSNaNi said...

ohhhh tidakkk!!!
memang tersangatlah jeles tengok laicikang tu.. uwaaaaa.. mmg nyaman sangat kalau pekena time panas2 ni..

Secret Of Shaila said...

wahh..terliur tgk nasi arab..done follow you..^^

Kentoikusayang Ozil said...

wah bestnya..saya nak tanya..ada no telefon kedai makanan arab tu tak?...ingat nak order...tq..

Kentoikusayang Ozil said...

ada no telefon dak kedai makan mendy?..kalau ada nak minta...

Qira said...

@Jassnani:
tersangatlah sedap laicikang tu sbb tak berapa manis. hihi

Qira said...

@secret of shaila:
sedap. jom try!

Qira said...

@Kentoikusayang:
tak ada la.. nanti kot2 saya lalu, saya tengok kot2 dia publish