Friendly Friends

January 3, 2012

Siapa Sebenarnya

assalamualaikum

siapa sebenarnya yang paling kita harapkan ada ketika kita memerlukan seseorang? siapa yang kita harapkan ada di sisi kita mendengar semua keluhan kita pada masa kita sedang kesedihan? siapa yang kita harapkan mengesat air mata kita saat kita menangis namun tak tahu punca sebenar tangisan?


kadang-kadang kita rasa kita ada sahabat baik tapi ada masanya ada benda yang kita tak mampu luah. kalau kita ada sahabat lama, kita tertanya-tanya adakah dia masih sudi mendengar? adakah dia sudi meluangkan masa untuk kita? aku selalu fikir macam tu. manusia kan berubah. aku pun berubah. mungkin orang lain turut tertanya-tanya tentang perubahan aku, so sama jela.
sunyi itu pasti. tapi keseorangan tak semestinya kita akan sunyi. pandai-pandai la buat apa-apa bagi tak sunyi sebab percayalah cakap aku, bila kita keseorangan, emosi kita mudah terganggu. kita terdorong untuk buat sesuatu yang kadang-kadang tak masuk akal. masa ni syaitoon beria benar nak cucuk kepala kita tentang benda yang merugikan. contoh yang selalu berlaku kat aku ialah bila aku sorang diri, aku cepat marah. rasa nak menangis walaupun sikit je hati ni terusik. nak cari kawan, takut semua ada hal masing-masing. pakwe masuk hutan berjuang di perbatasan. membela maruah negara. telefon mak abah tak sampai hati nak cerita bukan-bukan. peluk teddy bear tak ada respon. dahtu?

kembalilah kita meneleku di tikar sejadah. bacalah al-Quran kalam Allah yang penuh mukjizat dan keberkatan. insyaALLAH pasti rasa aman. tolong jangan emosi. tolonglah jangan. tolong.

*macam tergantung je entri ni.

2 comments:

subaili sekri said...

crazyhorsea.blogspot.com ni yg latest

subaili sekri said...

weh..ltk cctv kat tmpat ko duduk sesorang..bleh buat cite thriller..hahaha