Friendly Friends

August 13, 2011

Baca ni Kalau Korang Kidal!

assalamualaikum

Selamat Hari Kidal Sedunia kepada semua readers yang kidal macam saya!


ye. kita adalah unik. macam yang pernah aku cerita dalam  entri ini, kita adalah individu unik dan tak perlu malu sebab kita kidal. well, masa kecik-kecik dulu memang aku malu sebab aku kidal. aku berusaha untuk menulis dengan tangan kanan. tapi hakikatnya tak berjaya sebab ALLAH ciptakan aku untuk menjadi individu yang kidal.

macam hampa-hampa jugak!

dulu, masa cikgu suruh angkat tangan kalau nak jawab soalan, otomatik aku angkat tangan kiri. cikgu akan cakap, "Qirah.. angkat tangan guna tangan kanan... tangan kiri nampak tak sopan.."

nak buat macam mana kalau memang dah kidal kan?


sekarang, cikgu Qirah mengajar guna tangan kiri! takpelah. yang penting ilmu itu berkaattt.. haha


pegang barang guna tangan kiri..


makan minum tangan kiri..


menulis? kompemla tangan kiri..


bila nak posing, tangan kiri memang main peranan!

tiapkali aku nak buka pintu guna kunci, mak seronok sungguh tengok aku. pastu gelakkan aku sebab tangan aku nampak macam terkehel. tiapkali tu jugak aku rasa sedih.

lagi aku sedih bila lecture. aku betul-betul rasa hilang semangat nak belajar sebab meja dia di sebelah kanan. aku rasa macam didiskriminasikan. haha


penciptaan ni la yang aku rasa paling jahat untuk orang kidal!


apapun, bersyukurlah seadanya. saya bangga jadi individu kidal!

4 comments:

youhazreenda said...

yess! sy pn kidal jugak. sampaikan pegang sudu pn guna tgn kiri.. slalu kene tego.. tapi takley bt pe T_T

qieranna said...

tp comel jer tgk org kidal menulis or wat keja...

Rose Khadijah said...

hai..salam kenai..
saya pun kidal..semua benda pegang dengan tangan kidal sy ni..hehehe..orang kidal ni pembersih kan!..kat opis saya, kalo buat majlis makan2, yang kene potong kueh ke..buah ker..mesti saya, sebab pegang pisau tangan kiri..pastu pegang kueh tangan kanan..yeayy...
tapi pelik, buleh pegang kamera gune tangan kanan!!..hehehee...

nadya said...

yeaa!! saya kidal...folowed blog akak..hope sudi la folowed blog kita yg xcool cm blog akak... :)))