Friendly Friends

June 22, 2011

Persimpangan Dilema

assalamualaikum

ada sesetengah persoalan tentang kehidupan yang sebenarnya kita sudah tahu jawapannya. ada juga kita sudah nekad untuk teruskan sesuatu keputusan tapi tak cukup kuat untuk teruskan. semuanya bergantung pada hati dan akal.

kalau soal cinta, kadang-kadang tu kita kena akur yang tak semestinya perasaan kita akan terbalas. maknanya, untungla sapa-sapa yang tak bertepuk sebelah tangan. tapi kalau dah terlalu lama menunggu tanpa jawapan, kenapa mesti bekukan hati lagi?

tak salah kalau nak tunggu jugak. tapi kalau kita yakin dia ada perasaan kat kita tu memang tak salah. tapi kalau dia dah cakap kita ni kawan je, kenapa nak berjuang lagi?

berdoalah. mohon dari Allah untuk dikuatkan hati dan iman. Dia sudah mengatur yang terbaik!

*menjawab persoalan seseorang. kesimpulannya, tak payah la tunggu-tunggu lagi. sorang tak nak, ramai nak lagi..

pasal aku? nak cerita sikit. malas nak tulis entry baru

good news! pipi apam dah surut sikit! :)

1 comment:

aiNuL said...

hurm.. speechless.. hard to face the fact kan?