Friendly Friends

June 19, 2011

Cepat

assalamualaikum

oh aku kena taip cepat-cepat. asiah dan lain-lain, tolongla.. jangan rindu aku. haha. aku takleh online selalu sebab baru pindah rumah baru. hidup tak berapa nak stabil lagi since elaun pun tak masuk lagi. still bergantung duit mak abah abang kakak. haha. gpun, dalam proses nak adapt ni, kena berjalan ke kelas. haha. slim gitu!

mulanya aku rasa down jugakla. beratkan kepala.. fikir kalau panas kalau hujan kalau kena bawak alat bantu mengajar, macam mana? tapi insyaALLAH aku yakin rahmat ALLAH itu besar dan luas. aku tak nak mengeluh dan merintih lagi. ujian ALLAH datang untuk menguji kekuatan kita. DIA takkan uji kalau kita tak mampu. biarla aku bersusah sikit, barula nanti tahu menghargai nikmat.
mak selalu cakap, kita selalu mengeluh bila apa yang kita nak kita tak dapat. tapi kita lupa nikmat lain yang lebih besar dah lama kita miliki. kita mengeluh kita takde duit, tapi kita tak pernah berhenti sejenak untuk berfikir, walau takde duit, kita tak pernah keputusan makanan. 

shaqirah kena sabar. 

bukan ke ALLAH sayang hambaNYA yang tahan diuji?

bukan ke ada nikmat dalam ujian?

shaqirah kuat.. betul tak asiah dan as dan shiela?

babai semua. sekarang aku online atas ihsan housemate. internet aku tak bayar bill lagi. kena gantung. haha. babai love u all!

3 comments:

Nur Yana said...

betol!! love u too dear.. busy ek dia skrg..

Subaili Sekri said...

akhirnya..setelah lama menyepi..haha

cik_sna said...

tak rindu tak rindu (geleng geleng)..hahahhaa