Friendly Friends

March 24, 2011

Sungai Lui; Aizat, anda hebat!

assalamualaikum.

pernah dengar lagu Sungai Lui?to be frank,aku masa awal-awal dengar tu,aku tak tau tajuk dia Sungai Lui.sebab bila aku tengok tajuk dia sebelum-sebelum tu,aku ingatkan lagu Sungai Lui tu adalah lagu untuk bagi budak-budak PMR suka geografi ataupun lagu kempen kesedaran menjaga kebersihan.serius aku fikir macam tu!


pastu lama-lama,baru aku tau yang Sungai Lui tu liriknya macam ni..

Pejamkan matamu untukku
Dengarlah dunia berkata-kata
Usah kau ragu di sini tempatmu
Walau berubah di mata kita tetap indah
Selagi kau masih percaya

Ketawa kecewa terpisah
Jalan yang lurus kian berhalang
Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap ku masih percaya

Adakah semua ini yang ku inginkan
Ataupun hanya mengejar dunia semata-mata
Ku harap kau masih percaya

Buka matamu
Biar aku memelukmu
Kita bersama masih muda masih mentah
Ku harap kau masih percaya

Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini selama ini
Selama ini

melodi dia bagus.lag ni pun bagus.tahniah Aizat,karya anda memang terbaik!tengoklah semua lagu dia macam Kau dan Aku,Lagu Kita,Hanya Engkau Yang Mampu,Sahabat..semuanya terbaik!walau ada yang dicipta oleh abang dia,tapi Aizat tetap terbaik dalam membawakan lagu tu.

aku google-google lagi.oh.teruknya aku sebab tak tau Sungai Lui tu memang wujud!haish.geografi kena dipertingkatkan lagi ni!

Kampung Sungai Lui terletak di tepi Sungai Lui yang bercantum dengan Sungai Langat . Kampung Sungai Lui terletak di mukim Hulu Langat, Selangor Darul Ehsan, Malaysia.
Penduduk kampung ini orang Melayu keturunan Kerinchi atau Kurinchi yang pindah dari Sumatra , Indonesia sekitar tahun 1800 yang lalu.
Penduduk di sini banyak mengusahakan dusun buah-buahan seperti durian, langsat, rambai dan tampoi. Ada juga yang menanam rambutan dan pisang . Tidak ada pula kelapa sawit . Beberapa keping papan tanda menunjukan mereka ingin menjual tanah . Dato' Yusuf Haslam mendirikan sebuah rumah di sini dengan papan tanda Casa d' Haslam.------------->credit tu wikipedia.direct copy paste.hehe

baguslah.bukan macam sesetengah lagu tu.mengarut betul.langsung tak membentuk minda.tengok lagu ni,walaupun aku tak nampak apa kaitan tajuk dengan lirik (cikgu BM tolong terangkan!), atleast dengan mendengar tajuk dia,aku nak tau wujud ke tak Sungai Lui ni!


1 comment:

mummy_ayu said...

memang suka lagu nie...suka semua lagu aizat pun..muzik dia pun best kan?