Friendly Friends

March 20, 2011

Kenapa Perempuan Kena Pandai Masak?

assalamualaikum

kenapa perempuan kena pandai memasak?
dulu aku sangat tak suka memasak.sangat tak suka masuk dapur untuk sediakan makanan.bila mak suruh belajar masak,aku cakap,tak perlu.sebab nanti boleh upah bibik masakkan.haha.takpun beli je kat luar.

tu jawapan aku pada usia 13 tahun.

pastu mak tanya lagi,kalau laki kita mintak kita masakkan,macam mana?aku sengih.aku cakap,aku takmau berlaki.hahaha

sekarang ni?

haha.

dulu aku selalu pertikaikan,kenapa perempuan je kena pandai masak sedangkan lelaki yang tak berkebolehan nak jadi imam tak dipertikaikan?

lama-lama aku faham..air tangan seorang isteri adalah pengikat hati suami..air tangan ibu adalah tanda kasih sejati..

lepas tu,aku masuk dapur tanpa disuruh lagi..haha



1 comment:

senyum manis said...

betuah spa kawin dgn akak..(@_@)