Friendly Friends

March 28, 2011

Kedinginanmu buat aku mengalah lalu beransur pergi...

assalamualaikum

*angkat tangan berikrar: inilah adalah post terakhir.kalau siap Rancangan Pengajaran Harian awal..assignment pedagogi Sains awal..then only boleh sambung ke entri baru!
Ziana Zain - Dingin

Dingin malam yang menyelubungi
Hening sayu dalam hati
Berbicara bersendirian
Ku rasa resah
Selama dibuai rindu
Pada cinta yang terlalu
Terpendam di dalam hayalan
Kan ku leraikan impian indah
Kepadanya ku berserah
Mungkin tak daya
Ku tawan cinta yang sama
*chorus
Dinginnya getaran asmara
Sentuhan mula bermadah
Ku tak bisa juarai
Jiwa yang ku tak punya
Dinginnya bila kau berkata
Ruang buat ku tiada
Memoriku gengamilah
Biarkan aku beralah
Dalam hatiku tiada dendam
Walau impian semalam
Masih mekar dalam ingatan
Kan ku leraikan impian indah
Kepadanya ku berserah
Mungkin tak daya
Tawan cinta yang sama
oo hooo ooooo…

nak share.aku suka lagu ni.lagu cinta kena reject sebab si lelaki dah ada pilihan hati.dia suka kat laki tu tapi laki tu suka kat orang lain.dia berharap tapi harapan tu tak kesampaian...

meh kita ambil moral dia.tengok,dia cakap dalam hati dia takde dendam walaupun dia pernah ada kenangan dengan lelaki tu.berapa ramai antara kita yang sanggup lupakan rasa sakit hati lepas cinta yang diharapkan tak kesampaian?majoriti daripada kita bertindak tak wajar..takmau terima hakikat.serang that boy's girl.tu tindakan bodoh yang mencerminkan ketidakmatangan kita.pastu canang pada dunia yang girl tu perampas.sedangkan dalam hati lelaki tu,nama kita tak pernah ada.

aku faham perasaannya bila direject sebab selalu dengar cerita kawan-kawan.apatah lagi kalau lelaki dengan directnya kata macam lagu ni " ruang buatmu tiada".hey,dahtu apa yang nak ditunggu lagi?wake up girl!dia dah bahagia.kenapa perlu kita mengenang sesuatu yang bukan milik kita dan sebenarnya tak pernah sedetik pun jadi milik kita?



mengalah bukan bererti kalah.apatah lagi mengalah pada sesuatu yang memang tidak berpihak pada kita.

aku memang dah minat Ziana Zain.tapi lagu ni buat aku makin minat dia walaupun sah-sah dia bukan hak aku.hehe.

apalikasi konsep mengalah,beralah namun tidak kalah.lalalalalalala~

2 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dalam konsep akak dari bujang sampailah temu jodoh " tak akan berebut lelaki, kalau lelaki itu s ayang kita dia yg akan ambil tindakan sepatutnya" bukan kita yang bergaduh2 pasal dia.. not my type.. rasanya semua perempuan zaman sekarang perlu ada pride dalam diri sendiri. tapi kalau nak rebut husbd akak..mmm..nanti akak fikir balik ye..nak buat apa?? haha

Shaqirah said...

btoi2.sokong akak.buang karen aje gaduh sebab laki.lainla kalau ada yg nk berebut laki.haha