Friendly Friends

February 27, 2011

Seorang Guru mesti Belajar Bersabar

assalamualaikum

ya.hari ni aku rasa marah.dah lama aku tak rasa nak marah dalam kelas.grrr..
lagi bertambah marah bila yang buat kita marah tu memang perangai macam hapetah!tolong hormat orang lain.kalau macamni perangai awak,saya harap kelas awak nanti takde murid awak kurang ajar pada awak masa awak tengah bercakap di depan.fullstop.

mak cakap,abang sulung aku memang penyabar..kakak aku pulak sangat tak sabar.aku ni pulak jenis yang boleh bersabar kalau kena gaya,ada batas dan ada tempat.thats what my mom said kemarin.i strongly believe that hari ni aku memang tak leh sabar.badan rasa panas dan menggeleter sebab terlalu marah.

astaghfirullahalhazim..
jauhkan aku dari syaitan yang terlaknat!
ni ujian so that aku bersedia menghadapi kelas yang mungkin ada dipenuhi dengan murid yang pelbagai ragam nanti..

sabar..

seorang guru yang baik takkan mudah melepaskan kemarahan dan kegeraman dek beberapa orang manusia yang abnormal..hihi < tergelak sorang diri>



1 comment:

amirahsamat said...

aku pun pernah rasa marah sampai mengigil. :)
istigfar byk2.and cerita kat orang2 yg hang rase boleh percaya. :)