Friendly Friends

February 11, 2011

Makna Pemberian Bunga


pernah bagi bunga?pernah dapat bunga?pernah lukis bunga?pernah tarik kelopak bunga?kalau pernah,maka andalah orang yang saya cari!

tapi tolong jangan jadi macam kera yang dapat bunga :)

aku?aku tak pernah bagi bunga tapi aku pernah dapat bunga.banyak kali la jugak.haha.aku suka lukis bunga.aku tak suka tarik kelopak bunga (sebab aku tak main love me,love me not.hihi).hakikatnya,aku sangat suka bunga terutamanya bunga ros putih dan daisy pink.

oh.itu intro.tak best la kalau terus main terjah.macam kita buat karangan,takkan kita terus masuk isi kan?

haha.gelak lagi suka hati.

jom kita lihat sama-sama

Mawar putih, berarti dia ingin mengungkapkan cintanya yg tulus n suci

Mawar pink, berarti dia mahu mengungkapkan kebahagiaannya

Mawar kuning, dia mulai cemburu

Tulip cream or merah, berarti dia ingin menunjukkan kesungguhannya

Tulip kuning berarti dia mahu mengungkapkan kegagalannya

Bunga matahari mempunyai makna yang sangat dalam. Dia menghargai kamu

Bunga kertas,melambangkan kasih sayang untuk semua orang

Bunga lili, dianggap sebagai lambang kemurnian.

Bunga melati, simbol kesucian, ketulusan dan kebersihan hati

Bunga akasia,pengirim mahu mengungkapkan cintanya yang lama terpendam

Bunga ambrosia, cintamu tidak bertepuk sebelah tangan

Bunga anggerik, simbol kecantikan

Bunga dahlia,,bunga yg melambangkan penghianatan


1 comment:

Cik Yana said...

Cik Yana pernah dapat bunga mawar putih dari bestfren cik Yana, lelaki la. Hehehe~ kalau ingatkan balik dalam cerita Mohabbatein pehh~ kaitkan dengan hindustan pulak, mawar putih tanda persahabatan. Hahaha~ tapi baca entry awak, tanda cinta tulus dan suci pulak. Tapi kan, beberapa hari pas dia bagi tu, dia cakap nanti nak masung minang. Awak maksud la kot yang betul. Cite hindustan tu salah :P