Friendly Friends

February 18, 2011

Hatiku di Rumah!


assalamualaikum.
nak bercerita.
hari Khamis lepas,ada kawan ajak aku makan nasi kandar kat Nashmir.dia nak belanja.aku happy sangat2 malah aku lupakan kesakitan aku sebab angkut batu berpuluh-puluh kilo petang sebelumnya.
tapi sebelum tu,memang aku nak balik rumah sebab dah dua minggu tak balik.tapi ada kawan aku tak jadi balik last2 aku pun tak jadi balik sebab selama ni aku tumpang kereta dia
last2,dia ajak aku balik sebab mak dia suruh balik
aku tak tau nak fikir 
aku tak tau nak buat apa
tak tau nak pilih antara janji dengan kawan yang dh bersusah payah cari pinjam moto n helmet untuk bawak aku jitra atau balik rumah macam yang aku janji dengan mak abah sebelum ni
tapi aku dah cakap kt mak yang aku tak jadi balik
aku pening sangat'
telefon amir nak mintak pendapat tapi dia busy
aku boleh dengar students dia menjerit-jerit kat belakang tu
aku telefon asiah,tora,kak ifa,mak sndiri tapi sorang pun tak angkat
aku konpius sangat
last2 amir telefon balik
dia cakap,balikla rumah
kalau ayang pergi makan,seronoknya kejap aje
kalau balik rumah,boleh enjoy berhari-hari
lagipun kan badan tengah sakit..mak boleh tolong urut
paah pun suruh balik
gpun kampung aku ada pesta menuai

aku tetap rasa bersalah
cuma rasa bersalah tu kurang sikit sebab atleast depa akan keluar bertiga
last2,aku hantar mesej mintak maaf dan aku balik rumah..
rasa bahagia sangat kat rumah
ada mak abah..mak tolong minyakkan rambut,sikat rambut..
hehe

"jangan malu mintak maaf.sesungguhnya kemaafan adalah dendam yang terindah!"

No comments: