Friendly Friends

February 1, 2011

Asam Pedas dan Masak Cuka Haruan



ni asam pedas ikan seludu.sedap.lemak manis.aku masukkan daun kesum ngan bunga kantan bagi tambah aroma dia.pastu masa nak blender cabai,masukkan siap2 asam jawa,halba campur dan belacan.tumis sampai naik bau.pastu tambah rencah lain bagi kaw2!



ni pulak ikan haruan goreng masak cuka.mak request nak makan masak cuka ikan hari ni.hiris bawang merah,halia dan bawang putih bagi banyak sikit.mula2,tumis halba campur,masukkan ikan,air,bawang dan cuka.gula garam sebagai penambah rasa.tadaaa!siap!


memasak memang seronok kalau hati tengah seronok.kalau hati tengah tak seronok,makanan pun jadi tak senonoh.haha.ada la nanti nak terkurang masam la..terlebih masin la..manis sangat la..kalau aku,nakpastikan mood aku ok masa tengah masak,aku akan on Sinar.fm dan menyanyi kat dapur.dapat laki tua??
amir ------> tua 11 hari dari aku:)

1 comment:

sarah mohamad said...

auwww !
nampak menyelerakan dan mesti sedap kan :)