Friendly Friends

January 19, 2011

My Spirit Burns Like Fire!

wah!gah gile tajuk yee?haha.tu adaptasi dari motto rumah sukan aku masa sekolah dulu.hari ni pun semangat aku berkobar-kobar lagi walaupun pada pemulaan hari ni,rasa mood dek kemeja Pandu Puteri aku yang sangat tidak selesa.

masuk kelas BM untuk presentation.aku pernah cerita kan yang aku tak suka belajar BM sebab banyak nak kena baca?at least kalau BI tu boleh hentam je.dahla Sains dah kena belajar dalam BM jugak.terkial-kial aku ngan classmates aku yang sebaya dengan aku translate istilah-istilah Sains dari BI ke BM.

ok nak sambung cerita.pas aku and the geng wat presentation,encik Nazri tanya..

- awak nama apa?

- saya Shaqirah,encik

- tahniah,saya tengok awak memang sesuai jadi cikgu.suara awak lantang dan jelas,intonasi awak bagus,murid-murid akan suka kelas awak nanti.

(encik Nazri dan classmates aku tepuk tangan)

aku aminkan dalam hati tapi sempat mencebik sambil bermonolog:" lepas Cikgu Nik kat SMSAH dulu,Mr.Lim kat PLKN dulu,ni orang ketiga cakap aku sesuai jadi cikgu.alamat makbul doa depa,seumur hidup aku kena jadi cikgu!)"


dan tiba-tiba aku rasa nak nangis sebab aku dulu sangat berharap dapat jadi peguam...kalau cikgu pun,aku nak TESL tapi rezeki aku kat Sains..syukur ya ALLAH..walaupun impian aku nak jadi peguam dan cikgu BI tak tercapai,makbulkanlah doa aku yang satu ni..


aku nak buka restoran,nak majukan restoran tu,nak kumpul duit bawak mak abah tunaikan ibadah haji...amin..

2 comments:

^misslina^ said...

science blajaq dlm bm ka?
nk mkn pree kt ur restaurant nnt..hikhik

syaqira said...

baru sem ni.sakit hati betoi..haha
haha.nti wt reuion kem kt my restaurant