Friendly Friends

January 10, 2011

I miss U ..

tengah hari tadi tepon mak.she said that she misses my cook very much.haha.pastu tanya mak,bila boleh beli moto?alang-alang elaun dah nak masuk.aku dah lama target skuter Honda Icon warna pink tu.siap kecoh kat ramai-ramai yang skuter tu skuter idaman aku.haha.
mak cakap,bagi cekap betul-betul dulu..then only kak Qirah boleh bawak pegi Jitra.
aku cakap i'll wait.
then nak cakap nak ngan abah tapi abah tak balik keja lagi.pastu gatal tepon abah jugak.oh actually semalam sangat homesick T__T.aku tertido masa nangis.masa tu dah pukul 11 lebih.nak tepon pun mesti semua dh tido.seriously sangat homesick semalam.dunno why.rindu mak abah..kakja bampik..adik2..kucing2..suasana rumah..rindu katil puteri aku yang abah hias dengan kelambu comel warna pink yang tergantung macam katil puteri..rindu nak meronggeng dengan kakja..asal dia naik moto je,aku lompat kt belakang.sebab tu eksiden sama-sama.haha.rindu!
pastu rindu jugak nak bergaduh dengan kucing sebab suka sangat gonggong anak rata-rata..rindu nak dengar mak potpet pagi2..rindu nak tengok abah masa makan sebab abah sentiasa makan dengan penuh selera..rindu nak bebel kat fikri sebab tak pernah turun moto..rindu nak buli adik suruh belanja aiskrim Cravio coklat..rindu nak masak kat dapur..rindu nak tidur atas sofa rumah..rindu nak main komputer rumah..rindu nak selongkar almari and test baju-baju lama yang surely tak muat..rindu nak berangan sorang2 depan cermin bilik..rindu nak tidur bawah meja tulis...rindu nak minum milo yang mak buat kat anak-anak sorang secawan sebelum tido..rindu nak dengar abah meloyar buruk..rindu nak g pasar pagi ngan abah..rindu nak pakai baju tidur kakja pastu dia marah-marah pastu aku janji beli yang baru dia sengih tak sudah..rindu nak bebel kat adik suruh sidai towel elok-elok..rindu nak suruh fikri buat air oren sejag..
rindu nak gaduh ngan bampik..rindu nak ngata bampik dah nak kawen..rindu nak gaduh ngan anis sebab dia malas wat kerja rumah..rindu nak suruh anis dandan rambut aku..rindu nak tunggu abah balik kerja dan masak sama-sama..rindu!!!!!!


tadi cakap ngan amir.rindu sama dia juga.lama tak jumpa.dari bulan 9 haritu.tadi mula-mula ayat pertama keluar dari mulut dia:sayang,abang rindu..aku gelak je.aku cakap.alololoooo..comelnya..haha.tergelak besar dia.malu agaknya.ayg rindu abg jugak la..lately ni asyik homesick and merindu aje.badan pun dah sengal2..








am missing them all!

1 comment:

as eleyana said...

aku tak rindu?? rindu nak makan laksa umah ang.. haha..

lesen moto mmg dah dapat ek? bestnya.. aku mak aku bising bayar habis tp lesen tak dapat.. malas nk amik once dah jatuh titi.. wakaka.. so in case nak lesen moto, kena mula dr awal la.. dr ceramah.. haha