Friendly Friends

January 26, 2011

Eheh,muka Awak Familiar la!

pernah tak ada orang yang tiba-tiba ja mai dekat kita dan cakap ,'eheh,muka awak familiar la!awak dah tak kenal saya ke??'

dengan pantas kita geleng kepala.

'betul awak tak kenal saya?sampai hati ek tak mengaku kawan...'

kita angguk kepala lagi tanda sampai hati.

hakikatnya,kita memang tak kenal dia.agaknya dia salah orang kot!takpun kita yang dah hilang ingatan.haha

ada yang cakap,manusia dalam dunia ni ada 7 orang orang yang memiliki wajah seiras.lagi parah bila ada yang cakap,bila kita dah jumpa orang yang ketujuh seiras dengan kita,tu tanda ajal kita dah nak dekat.cehh.khurafat betul!haha.tapi kan,aku tak pernah lagi la ada manusia yang aku tak kenal,tak pernah nampak aku tapi tegur aku yang muka aku familiar dengan orang yang depa kenal.

melainkan dengan kakak aku!

aku langsung tak nampak apa persamaan antara aku dengan kakak aku.mata dia kecik,mata aku besar sikit.dia pakai spec,aku jarang sangat paka spec walau rabun (orang kampung mana pernah nampak aku pakai spec).hakikatnya tak pernah sama!tapi selalu sangat orang konfius.lagi tak tahan bila cakap aku kakak.dia adik.dia akan gelak girang suka hati sedang aku tertunduk pilu.cehh.seronok dia.bajet muda.

ada sekali tu,kakak aku keluar Kangar.pastu bila balik dia cerita yang ada sorang girl ni jerit panggil nama Shaqirah kat dia.mula-ula dia buat tak tahu.tapi orang ni tak putus asa.dia ikut kakak aku sampai masuk kedai makan semata-mata nak marah 'Shaqirah' yang menyombong.bila kakak aku duduk ja,dia pun tumpang tarik kerusi dan sergah kakak aku..

'hg ni sombongla!aku panggil dari tadi hg buat derkk je kan!'

kakak aku dengan selamba jawab.'ni Sharija. kakak Shaqirah. Shaqirah tak keluar rini.dia kat hostel.'

maka si sahabat tadi amat merah mukanya sambil memohon maaf berkali-kali..


mana Shaqirah mana Sharija?

2 comments:

Zakwan Zainal said...

mmg ada persamaan klu tgk skali imbas...

crazyhorsea29 said...

sapa gurl tu?