Friendly Friends

January 17, 2011

Dulu Masa Darjah Satu

dulu masa darjah 1,aku dah belajar untuk tak suka Matematik.masa tu cikgu yang ajar matematik ni,cikgu Basirah.yang ada tahi lalat besar kat pipi dan suara yang cukup lantang.cikgu Basirah ni pernah marah aku dengan katanya:ni awat warna kerusi ni cincai-cincai ja??tak sabaq sangat dh ka nak balik?

mestila tak sabaq.nanti kena tinggai dengan van sekolah.kata aku dalam hati.

masa darjah 1,aku sangat suka subjek bahasa Melayu.aku suka jugak bahasa Inggeris.seronok.cikgu pun cun.

masa darjah 1 dulu aku buka bank Pertanian.mak bagi rm5 untuk bukak akaun.masa tu ada bank bergerak.la ni aku tak pasti la pulak.

masa darjah 1 dulu aku pernah bonceng beskal ngan kakak aku yang masa tu darjah 5.aku ingat lagi masa bulan puasa,dia penah kayuh beskal,balik rumah dia buat alasan aku berat yang membuatkan dia tak larat untuk bukak puasa.cehh.

masa darjah 1 dulu,berat aku 25kg ja.tinggi aku tak ingat.tapi rambut aku macam tempurung kelapa.tapi aku pakai tudungla.

No comments: