Friendly Friends

January 23, 2011

Bila Harus Memilih



petang tadi bukak Sinar.fm.
ada sorang wanita ni telefon cakap dia tak tau nak pilih antara 3 pilihan.wah,hebat tu!aku pun tak pernah ada peminat.haha.tapi yang aku pelik sangat tu bila deejay suruh explain,dia cakap macam ni:

"saya ada 3 lelaki dalam hidup saya.iarla saya namakan diaorang ni dengan A,B dan C aje.si A ni saya dah kenal lama.saya tau dia sangat sayangkan saya.si B ni pulak baru je kenal tapi dia dah confess yang dia sukakan saya.last sekali si C ni yang baru jugak saya jumpa,saudara saya dan jugak mengaku tentang perasaan dia pada saya."

aku yang dengar radio tu gelak besar sorang-sorang.oh,macamtu rupanya dilema nak pilih pasangan.untungnya dia ramai peminat.pas la sorang kat kawan yang still single kat luar tu.takkan nak tamak sorang-sorang kot?haha

yang aku peliknya,kalau orang yang dengar cerita tu mesti cakap,dah nyata A yang paling layak,apa yang nak dipeningkan lagi?bukan ke kita kena pilih yang sayang kita?bukan senang yang jumpa lelaki yang betul-betul sayangkan kita.lagipun,percaya ke dekat lelaki yang baru je kenal tapi dah confess perasaan dia?

ya betul yang cinta tu datang tanpa perlu jangka masa.cepat atau lambat bukan ukuran untuk jatuh cinta tapi bila dah ada yang lama kita kenal..kita dah tau hati budi dia,kenapa masih keliru?

besar perbezaannya antara suka,sayang dan cinta!

suka tu,suka la!kita boleh suka sesiapa saja tanpa ada perasaan sayang atau cinta pada dia.kita sukakan kawan lelaki kita,sebab tu kita kawan dengan dia.kita sayang sahabat kita,sebab tu kita masih kekal bersahabat denga dia..tapi kita CINTAKAN pasangan kita,dan kita doakan hubungan tu kekal sampaisyurga,insyaALLAH.

-------> bercakap tentang naluri berpasangan okee.skop ni lebih luas tapi fokus aku kali ni untuk benda ni.

tapi pape pu,buatlah solat istikharah.mohon petunjuk ALLAH.mungkin jodoh kita tu hanya berada depan mata tanpa kita sedar.mungkin selama ni kita abaikan dia,mugkin juga kita dan dia sudah bersama sekarang.doakan yang terbaik.buatlah pilihan yang tepat!


3 comments:

blackrosehunter said...

pergh..expert qirah skrg lam hal2 ni..hehehe...

Latest Entry: Antioksida..apakah ia?

cik SYANA'S @ I-cha comel said...

slm...

nak wat divider yee...

sy wat cara manual jee...
-chose divider dr gliter-grafic
- amik html n paste kt box sidebar yg gna html..[ paste kt atas n bawah ]
- adjuz tuk bg ngam2 jee...[ border=0 ..tukat ngn weight= 120 height=130 *no leh tukar ikut saiz yang nak ]

ok tu saje...moga bejaya..ade pape tanya jee...(^_^) yg stakat saya thu..hihihi

myssmie said...

salam..saya suka penulisan awak tntang cinta, suka dan sayang =)