Friendly Friends

January 26, 2011

Air Terjun Tertinggi di Dunia

1. Angel Falls, Venezuela



berketinggian  979 m (3,212 kaki).tobat aku takkan jejak kaki sini sebab aku gayat di tempat tinggi dan gayat tengok benda tinggi!

2. Tugela Falls, Afrika Selatan


berketinggian 948 meter (3,110 kaki).mak,cheq gayat lagi!!

3. Ramnefjellsfossen, Norwegia


berketinggian 818 meter (2,685 kaki).Subhanallah..memang cantik!tapi aku tak dapat bayangkan aku berdiri kat jambatan tu menghadap air terjun yang laju dan bunyinya kuat.tak mustahil aku lembik lutut di situ!

4. Mongefossen, Norwegia


berketinggian 773 meter (2,535 kaki).macam tengok gambar Hindustan lama pulak kan?haha.tapi,air terjun tu nampak nipis sangat

5. Gocta Cataracts, Peru


berketinggian 771 meter (2,532 kaki). dahsyat kan?aku tak boleh la tengok lama-lama

6. Mutarazi Falls, Zimbabwe


berketinggian 762 meter (2,499 kaki).sayup je mata memandang ke bawah...


7. Yosemite Falls, USA


berketinggian 739 meter (2.425 kaki).subhanallah..indahnya ciptaan ALLAH..kalau kat sini mesti rasa macam puteri dalam taman larangan kan?tapi putera aku kena ready kot2 aku pening kepala tengok benda tinggi.

menulis entry kali ni sama macam menceritakan salah satu benda yang aku fobia.aku seorang yang sangat mudah gayat.bila aku rasa gayat,kepala aku akan berdenyut-denyut,kaki aku rasa lembik yang amat.macam aku tulis tadi,kadang-kadang tengok benda tinggi pun aku dah gayat.tu belum naik atas dia dan tengok bawah lagi!tapi secara ikhlasnya aku nak bagitau,masa aku tengah tulis entry ni,kepala aku memang tengah berdenyut sebab tengok gambar air-air terjun tinggi!