Friendly Friends

December 31, 2010

ENGKAU TETAP DIHATI BUAT SELAMANYA.........................

Salam sillahturahim dan salam bertemu kembali,semoga shat2 selalu..mungkin diantara kalian tertanya-tanya siapa yang saya maksudkan? btul tak? Hmm...kisah antara kami berbeza dengan yang lain...tp kisah kami adalah kisah yang terlalu indah, susah untuk dilupakan dan diungkapkan. Bahkan bila direnungkan kembali detik2 perjalanan hubungan kami.. terlalu byk dugaan yang datang dari semasa ke semasa..tp alhmdulillah segala dugaan yang datang tu membuatkan hubungan kami bertmbah mekar dan kuat bersama si dia(^_^). Si dia yang saya maksudkan ialah NURSHAQIRAH BT MAT ISA, seorang perempuan yang amat saya kagumi..setiap kata2 yang di lontarkan membuat sesiapa saja terpegun termasuk diri saya. Pertemuan kami bermula dari hati ke hati… Pada minggu pertama dan pandangan pertama sewaktu kami menjalankan aktiviti berkumpulan semasa menjalani PLKN di utara tanah air. . Masih segar ingatan saya ketika itu, guru saya pernah berpesan kepada saya. MIR.. (panggilan guru2) Jodoh itu ditangan tuhan..tp bila kita yang merancang Allah akan merancang dan tentukan yang terbaik untuk kita..masa tu saya tertanya-tanya juga knp guru saya ni blh ckap g.2 pulak..kdg2 bila terfikir blk btul kata guru…Sambungan lg..he3…MIR….kalu nak cari jodoh sekali pun pandanglah pada dengan ikhlas pada pertama kali kamu pandang..lihatlah pada waktu yang duduk bersimpuh itulah wanita yang terbaik untuk MIR.. saya cuba bertanya..knp guru? MIR… wanita yang duduk bersimpuh ni mempunyai keisimewaan dan mempunyai daya watak-perwatakan yang menarik…dan wanita inilah yang terbaik untuk mir, guru..btul katamu…kini saya dah jumpa seorang  yang terbaik untuk diri saya..Alhmdulillah, disebabkan kehadiranya telah byk membntu saya sampai tahap sekarang….sayang…terima kasih untuk segalanya..masih bersabar dan setia bersama dengan abag sehinggalah sekarang..walaupun dugaan demi dugaan yang datang sayang masih setia bersma dengan abg. Ya Allah ..sy bersyukur sangat2 . Engkau jadikan ia untuk diri saya..seperti mana engkau ciptakan Nabi Adam a.s berpasangan Dengan Hawa dan Nabi Yusuff a.s berpasangan dengan zulaikha. Sayang terima kasih untuk sekali lg, sudi suntikan kata2 semangat,berkongsi masa dan ilmu..segala perngorbanan ayang terhadap abg dan juga hubungan kita takan abg lupakan buat selama-lamanya. Sejak kehadiran sayang..sedikit sebanyak telah menaikkan smangat abg dan mengajar abg erti kehidupan sebnarnya…Abg akui sebelum ni kehidupan zaman abg dulu cukup  jauh berbeza zaman sekarang…..tp kehadiran ayang adalah terlalu bernilai..Alhmdulillh. Asalnya seorang pendiam.kurang percaya pd diri sendiri dan juga orang lain,malu,susah nak senyum apatah lg ketawa,pendm segala masalh sorang..kera sumbang dan sebagai..tp segalanya telah berubah..abag bahagia dengan kehidupan abg..hmm…cukuplah setakat ni dulu…
Sebenarnya..byk lg nak tulis tentang saya dan annur shaqirah..tp cukuplh setakat ni dulu..kalu karang byk sangat nanti blh jd novel pulak. Sekian, wslam w.t.b..(^_^)………………………………………………………….


AMIR SAEDY

No comments: