Friendly Friends

December 16, 2010

Buku Biodata

aku rasa bukan sekadar aku je yang buat buku biodata untuk kawan-kawan tulis sebelum keluar dari sekolah ke..ape ke kan..korang pun ada jugak kan?haha.meh kita intai-intai apa amanat kawan-kawan aku di smsah dan di plkn!

*aku petik ayat-ayat depa yang touching and akan aku ingat sampai bila-bila okee!

1. Ramizah Hassan (SMSAH)


- kenangan kita masa kita ponteng kelas Lukisan Kejuruteraan dan makan biskut kat toilet blok budak Biology.haha. (jahat rupanya aku kat sekolah dulu)
- waktu budak Wira rancang nak masuk dorm boy Cendekia and plan tu kita conteng kat tilam hang. (terserlah lagi kejahatan aku.haha)
- Qirah,ko ni obses sangat la dengan bahasa! (ala..tu dulu...)

2. Syazana Rashid (SMSAH)


- ko suke menbaca buku yang membosankan macam buku motivasi. (klakar la statement ni)
- ko suke seashell,kalo i buat semak locker aje (weiii!seashells tu sentimental value tau!)
- ko pendek,pipi merah and suke tido (haha.kantoi)

3. Razanah (PLKN)


- aku tak rasa hang kasar sangat.mungkin sebab muka hang yang serius memanjang tu kot orang nampak hang gitu (i accept it as a compliment.haha)
- aku rasa betul cakap cikgu zahir tu.ustaz amir adalah yang selayaknya untuk hang. (alhamdulillah.dah makbul.haha)

4. Raja Zafri (PLKN)


- please dont be so sensitive.so scared.. (cisssss ciss)

5. Suhaila (SMSAH) 


- Qirah,stay cute! (i will!haha)
- ko?sasterawan wira,cekang bahasa,baik,kadang-kadang gila-gila sikit,pipi merah selalu

6. Idah (SMSAH)


- aku selalu cari hang masa f2 masa aku gaduh dengan ferazzi.time aku nangis,hangla tempat aku luah.
- hang ni jenis straight to the point!berterus terang.mood macam tak tentu je?kalau nangis,pipi merah-merah,cute!! (dalam umpatan ada pujian.haha)

7. Amirah Samat (SMSAH)


- watla pilihan yang tepat ek! (a very short message tapi terkesan dalam hati.thnks dear!)

8. Normiza (SMSAH)


- makan teengrow bagi tinggi sikit (bajet ko tinggi ye nomie?haha)


9. Mimi (PLKN)


- Qirah is a very energetic girl.so much!i really amazed with the way you bring out yourself.always the best and confident!
- mimi suka tengok u bercakap.every single word is very meaningful.kata-kata yang diungkapkan macam diatur,perfect score!mimi jugak respect Qirah as a very good listener and leader too.
- Shaqirah as i know:bijak,rajin,emo,confident,x hipokrit,ustazah junior (tak tipu okee.dia puji aku je.haha)

10. As Eleyana (SMSAH)


- Qirah:degil,keras kepala,sometimes selfish,kawan yang sangat caring dan protective dan pentingkan kawan selagi hang baik dengan dia,suka nangis,xsuka benda bernombor,pandai buat conclusion,seorang yang kemas,lately suka tidur tak sampai 3 jam and tidur dalam kelas,muka matured,sekali pandang nampak cantik.2x pelik pulak.apapun aku tetap paling comey (ape ko ngarut ni as??haha)

11. Sopek (SMSAH)


- Aku respect hang.tabik spring!

12. Azida (PLKN)


- Terus terang ida cakap,ida memang suka dengan perwatakan Qirah yang lemah lembut. (ha???merepek betul)
- Qirah yang ida kenal baik sangat,bersopan santun bile cakap dengan orang (kesian ida.salah anggap.haha)

13. Nada (SMSAH)


- Kenangan bersamamu?orang first yang kenal masa f1,lollipop..eee..air liur.. (wekk3!)
- fasi debate sama-sama masa f3

14. Shiela (SMSAH)
- hang degil,sangat keras kepala!
- kalau hang nak A,hang tetap buat A even orang lain cakap B is better
- hang sangat appreciate friendship.tengok arr tadi,aku nangis,hang pun nangis sama.satu hari nanti,bila hang dah jumpa sahabat sejati,maybe dia la sahabat paling bertuah dalam dunia
- hang suka first love!
- i am not a good friend,but still,i do appreciate our friendship.

15. Adliyanti (SMSAH)
- Qirah from my eye:
- suka pakai kain batik,nak jadi lawyer
- kalau dengar lagu Rossa,ingatla kat aku
- kawen nanti ajak aku,aku nak tengok ahli masjid ko

16. Didi (SMSAH)
- Muka hang macam orang tua bila pakai spek

17. Fathi (SMSAH)
- hang ni sangat keras kepala menyebabkan orang susah nak approach
- yang aku suke,hang sangat-sangat commited dengan keje yang hang kene buat
 i salute u for that tapi communication skill kene improve lagi

18. Anam (SMSAH)
- sincerely,i think u r unpredictable especially towards boys
- stubborn but not ego
- perfectionist.bab ni aku respect gile kat hg!maybe suami hang pun macam hang jugak.haha

ni hanya sebilangan yang aku petik dari tulisan kawan-kawan aku.semuanya tinggal kenangan.masa makin memisahkan kita..tapi aku bersyukur punya kawan macam korang!korang macam cerminan diri aku la.dengan segala kritikan dan pujian korang,aku akan cuba baiki diri,insyaALLAH..miss the great moments kat SMSAH and PLKN!andai dapat kuundurkan  putaran dunia..

*azam tahun baru,menjenamakan semula Nur Shaqirah Mat Isa ke arah yang lebih baik.amin..

No comments: