Friendly Friends

November 8, 2010

Terima kasih atas gangguan itu!

every semester,ada je makhluk ALLAH yang wat aku rasa nak hempuk kepala kat meja studi.aku ni jenis demand la jugak kan.takkan orang lain je boleh demand.apa ingat aku tak reti kat demand?aku nak stadi  dalam bilik stadi sebab ada aircond.tapi aircond dia tak buat aku tidur okee.

dan macam semester-semester lepas,tiapkali aku dah baca doa untuk mulakan pembacaan..aku dah ready dengan segala kelengkapan nak belajar,tiba-tiba terhambur gelak besar dari meja belakang.yela..suasana sunyi sepi..tengok-tengok ada amoi-amoi bergelak tak ingat dunia.aku tau la korang tak payah stadi sebab exam nanti nak test bahasa korang je..ak ni kena hafal Kimia!ada paham??cuba korang jadi budak Sains jap.aku nak tengok,korang akan marah macam aku marah tak?

frankly speaking,belajar kat IPG ni tak susah but it depends on the course that u've taken.kalau ambil Pendidikan Khas,Pemulihan,Pendidikan Islam,bahasa Cina..(dari sudut IPG aku),aku tak nampak berat sangat pun course tu.sebab di IPG ni wajib ambil kursus Ilmu Pendidikan,pastu pi balik pi balik,soalan tu jugak keluar untuk budak major Pendidikan Khas ngan Pemulihan.untuk budak pendidika Islam ngan bahasa Cina pulak,korang akan ditest benda yang korang belajar dari kecik.kalau PJ mungkin terbeban dengan amali yang macam-macam.kalau mathematics mungkin agak tough.tapi sains??

tolong ambil perhatian!
- budak Sains major Sains tapi minor PJ ngan BI okee!kami guna otak untuk Sains,kami jugak guna fizikal untuk PJ
- budak maths memang tough,tapi depa tak belajar Sains langsung padahal budak Sains wajib ambil maths untuk few semesters.huh!budak Sains belajar semua subjek okee tapi budak kos-kos lain,takde 1 pon belajar Sains walau basic!
- nama je Sains,tapi every semester belajar 3 sekaligus masa foundation dulu; Physics,Biology and Chemistry!au pecah otak menghafal padahal exam,3-3 subjek ni dirangkumkan dalam 1 paper.ingat silibus sekolah menengah ke?masa foundation tu silibus matrik + STPM okee!
- nasib baik  masa degree ni,setiap semester ada subjek yang berbeza.macam semester 1 lepas ada biology,semester ni chemistry.semester depan physics pastu berulang sampai semester 8.aku penat tau?


wajar tak aku marah sebab korang bising wahai amoi-amoi sekalian?
semester lepas,senior korang bising
padahal senior korang tu junior aku je
hormat la sikit..kalau takat nak gebang,pegi bilik tv
aku ni dahla payah nak stadi..


*grrr..nasib baik mood ok balik sebab japg ingat nak chatting ngan my dear Amir!








1 comment: