Friendly Friends

November 1, 2010

Pandangan Cantik tu kan Subjektif..

Naluri aku mengatakan perempuan cantik kalau berambut panjang.tapi jauh lebih cantik kalau dia bertudung.dan teramat cantik kalau pakai tudung labuh.tapi jangan sesekali kita nilai orang lain dari aspek fizikal.pakai tudung tak semestinya baik.tudung labuh tak semestinya warak.ni aku nak cakap pasal fizikal je.kang masuk bab spiritual susah pulak.cakap pasal tu kena ada pengetahuan luas tentang hukum hakam.tak boleh sesuka hati je nak letak halal haram ke ape ke.

pape pun,aku suka tengok perempuan cantik.wehhh!aku bukan lesbian la!normal la kalau kita semua sukakan yang cantik-cantik.opppssss silap.yang anggun cun.hahahaha

apa definisi cantik di mata aku?

kita tak perlu terlalu obses la nak kurus.wehh!sapa cakap kurus tu lawa?biarlah ada isi..ni selapis aje pun..no figure la.takleh bawak imej anggun cun.hahaha.pastu pasal kulit pulak.x semestinya putih-putih itu lawa atau comel atau gebu.semua warna kulit lawa asalkan bersih dan mulus.kadang-kadang kita x suka warna kulit kita sebab kita cakap nanti xnaik sri.well..tu kan bergantung pada kebijaksanaan memilih warna..kan?

moral of the story:jangan bangga sangat kalau hang rasa hang la manusia paling slim paling pandai bergaya paling kurus paling putih paling paling paling..paling-paling belakang dah xde orang nak kawan sebab menyampah sangat.kecantikan tu kan subjektif,kita rasa dah habis lawa dah tapi orang lain tengok biasa je?

tapi dari satu sudut,bersyukurlah dengan apa saja anugerah ALLAH..kalau xde yang puji kita,pujilah diri sendiri..bersihkan hati..tapi jangan puji diri sendiri depan orang lain pulak.pastu badan dah cekeding boleh pulak berkias cakap "aku berisi..pipi aku naik 2kg..." cett.ingat aku nak tolong betulkan fakta tu?haha.jangan harap aku nak puji dengan cara tu.hahaha.wekkk!

post aku kali ni agak kejam ye.haha.





3 comments:

oya said...

slm.cantik tu mmg subjektif,bergantung pd msg2 la kan utk menilainye mcm mn.but 4 me, beautiful means smile.hahha.kolot kan?tp i suke tgk org seyum sbb dpt mggembirkn ati.ble tgk blog u, ade pic yg semua senyum, i rse u cantik. hahaha.ikhlas=)

syaqira said...

hahaha
thnks tp my friend cakap senyum i sepesen.xde beza so agaknya x menarik la kot.haha

syaqira said...

nora!!!!!!!cettt
haha