Friendly Friends

November 1, 2010

Cinta Tak Boleh Dipaksa

cik Qirah,kenapa post asyik jiwang2?
sebab aku remaja.aku hidup dalam lingkungan kawan sebaya yang cerita hidup hampir sama cuma jalan cerita ja yang berlainan.tapi lately aku asyik dengar kisah girl yang dipermainkan secara sengaja atau tidak,pastu bersumpah,"Hoi bedebah!berani-berani ye kau mainkan aku??aku doakan kau takkan bahagia dengan minah yang kau pilih!"
maaf.bahasa kasar tapi dipetik secara langsung dari beberapa sumber yang berlainan tapi kisahnya sama -dipermainkan,ditinggalkan,dimalukan-

aku tak pernah lagi mengalami benda ni.tapi buat masa ni masih berfikiran waras.apa gunanya kita maki-maki..caci-caci..bersyukurlah!sebab kalau korang still lagi dengan dia,korang akan terus dipermainkan.baik kebenarannya korang tahu sekarang..sekurang-kurangnya luka tu takkan sedalam mana jika nak dibandingkan dengan pembohongan yang lebih lama.

doakan dia bahagia..sesungguhnya kita berhak untuk mendapat yang jauh lebih baik.dia tak layak untuk menduduki takhta dalam hati kita.tapi janganlah berdoa untuk kemudaratan dia..kesian dia..uapkanlah dengan ikhlas, "aku bahagia kalau engkau bahagia"

bukan ke itu yang terbaik?
tambah-tambah kalau new girl dia tu tak tahu menahu pasal korang..kalau korang doakan diaorang tak bahagia,tak ke kejam korag doakan sesuatu yang tak baik tentang seseorang yang korang tak kenal lagi hati budinya?hmm...belajarlah menjadi gadis yang matang.sesungguhnya..lagi kita marah,lagi kita tak boleh lupa.lagi kita maki,sebenarnya,hati kita yang akan lagi sakit...

ooohhh..pelamin anganku musnah!

masih lagi tidak terlewat untuk aku ucap tahniah
di atas kehadirannya menggantikan aku
pastinya oh hidupmu akan lebih bermakna
dan aku usah kau kenang
walau kita pernah berkasihan
maafkan diriku ini kerana tidak hadirkan diri
di sewaktu hari persandinganmu
adakah kau ingin lihat
air mata ini berguguran
puaslah hatimu kini memainkan perasaanku selama ini
masihkah dengan janjimu apa terjadi akulah pilihanmu
engkau sanggup hapusi cinta yang lalu
ku angankan pelamin indah untuk kita berdua singgah
sayangnya semua musnah
kau buat malamku jadi gerhana
dan hidupku tiada maknanya
hanya bernyawa namun tak bermaya
terkadang aku merasa menyesal kerana sehabis daya aku cinta dirimu oh akhirnya aku sendiri tersisih
oh bisa sunggu luka ini walau tak berdarah






















No comments: