Friendly Friends

November 12, 2010

Bagaimana memilih concealer yang terbaik?

actually tajuk di atas adalah lebih berupa soalan.sebabnya aku sangat berminat untuk pakai concealer tapi tak tau nak memilih yang terbaik mengikut warna kulit.juga tak tahu apakah produk yang terbaik dan sesuai untuk aku guna.last-last,ni maklumat yang aku dapat dari bomoh google:


- cari betul-betul warna yang suit our skin color.kalau masa kita beli tu,tanya promoter la.ugut depa suruh cakap ikhlas.hahaha.sebab kadang-kadang,kan depa dah di-assign untuk certain product.mesti la depa nak promote depa punya product kan?moral of the story,berbaiklah dengan promoter dan jangan larikan diri dari depa macam mana yang aku selalu sangat buat.

ha.tengok.apa warna yang sesuai?aku rasa kan,yan atas sekali tu untuk yang berkulit putih,tengah untu kuning langsat dan bawah sekali untuk si hitam manis agaknya.
- untuk tau sesuai ke tak,sapu dulu sikit..biar selama 10 saat untuk dia oxidize..pastu baru tengok sesuai ke tau.jangan risau kalau nampak pucat sebab pastu kan kita nak pakai bedak lagi..
- ada banyak jenis concealer.antaranya cair,krim,stick dan pensel.rasanya aku prefer yang stick atau pensel kot.
- kenapa aku nak pakai sangat concealer?sebabnya,ada eyebag bawah mata aku dan kadang-kadang,dia nampak terlalu obvious!














No comments: