Friendly Friends

October 27, 2010

Tuhan,aku kini rindu..

1. aku rindu zaman kanak-kanak.zaman aku pegi sekolah kayuh beskal...pegi tuisyen malam dengan Jannah kayuh beskal..petang-petang keliling kampung..zaman bergelak tawa dengan Zatil,Jannah ngan Kak Pija..zaman main bola dengan Anas..zaman belajar Sains kat makmal,aku selalu kena cuci makmal..zaman jadi pengawas sekolah..sikit-sikit nak tulis nama orang buat salah...aku rindu kedai Kak Yam..tiapkali aku habis kelas,aku akan beli aiskrim Malaysia 5 batang ngan asam seplastik sekupang 3 bungkus..balik naik beskal berlumba-lumba...pegi tuisyen Sir Syed kena tulis jawapan esei Bi kat papan hitam..zaman makan nasi sepinggan RM0.50 ngn air segelas sekupang..zaman jadi Penolong Ketua Pengawas yang sentiasa sibuk...TUHAN,AKU RINDU!


2. aku rindu zaman sekolah menengah..zaman nangis dan ketawa sama-sama..pergi dewan makan dngan prep ngan masjid sama-sama..kena ragging sama-sama..tengok tv ramai-ramai..rindu..aku rindu zaman jadi MC..tulis teks sendiri..latih kawan-kawan jadi MC..zaman curi-curi tidoq masa orang p prep..masa tidoq dalam kelas..zaman kena buat semula latihan BM sebab tulisan cakar ayam masa tidoq..zaman batch kena denda konon sebab buli junior..zaman debate..zaman pokok winter sonata yang berbunga lebat kat sebelah makmal Bestari..kita goyang-goyang pokok tu konon ada kat oversea yg tgh salji..zaman main hujan kat padang astries..zaman bancuh air untuk turun padang petang..zaman lari 10 round padang tanpa henti tanpa penat..zaman gaduh-kawan balik..zaman naik bas ramai-ramai..sumpah,AKU RINDU!!


3.aku rindu zaman PLKN..dah hampir 3 tahun tapi rasa macam baru je berlalu..rindu zaman pakai baju serba biru..kalut-kalut bersiap kalau ada apa-apa..zaman makan dalam tray..zaman masuk kelas CB pastu kena cakap kat depan..zaman usha wira-wira hensem ngan kawan-kawan pastu bila hilang minat,kutuk depa balik..zaman jadi saksi ramai kapel masa kem tp kua dh xde pape..zaman dok bagi tazkirah kat surau antara masa senggang maghrib isyak..masa ukhwah terjalin erat dalam masa 3 bulan..zaman Qilah ngan Timex ajak ngintai Ustaz Amir..tapi ustaz Air tak pernah tau..dia ingat kita dah kapel..sapa la jahat cakap kita dah kapel!

No comments: