Friendly Friends

October 26, 2010

Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim

Sekolah Menengah Sultan Abdul Halim atau lebih dikenali dengan nama SMSAH atau Jenan oleh penduduk setempat telah menempa sejarah dengan melahirkan seorang guru berwawasan, Nur Shaqirah Mat Isa. Beliau yang telah menuntut di SMSAH sejak tahun 2003 hingga 2007 itu telah memasyhurkan SMSAH sebagai bekas pelajar pertama yang melanjutkan pelajaran ke Universiti Harvard dalam bidang Physics. Beliau telah ditauliahkan dengan ijazah phD dan dijangka akan meneruskan khdmat sebagai Ketua Pengarah Pelajaran Malaysia
Mohd Iswan Shafiq binti Mat Isa melaporkan untuk Buletin Utama, TV3

haha.style tak?hello..tak mustahil ok..
haha.kat sini aku bukan nak potpet pasal masa depan or kerjaya abang aku sebagai wartawan yang sentiasa buzy,tak pernah sempat g gym kuruskan badan atau elaun melambak gaji tinggi tu tapi fokus aku adalah pada sekolah aku yang tercinta yang banyak meninggalkan kenangan untuk aku n oldboys oldgirls yang lain tu.
ada paham...?

ada ke antara korang yang sekolah SMSAH?sure ada sebab mesti ada kawan-kawan aku yang baca post ni.haha.apa?anak korang dapat SMSAH?nak berkenalan dengan SMSAH?ok2..aku sebagai duta sekolah aku dengan bangganya memperkenalkan..


SEKOLAH MENENGAH SULTAN ABDUL HALIM!!


- sebuah sekolah berasrama penuh elit/primier yang terletak di Jitra, Kedah.
- asalnya sekolah ni untuk lelaki je..pastu dibuka unuk pompuan gak..(mesti seronok budak-budak zaman tu)
- masih mengekalkan bangunan-bangunan lama yang klasik dan antik.contoh?well...bangunan tingkatan 3 dan 5 kami tingkapnya jenis tolak naik atas n sendal dengan besi/kayu okee..style rumah tradisional
- batch aku batch yang ke40.kami masuk tahun 2003.maknanya sekarang SMSAH sudah berusia 48 tahun
- sekolah ni 6 buah rumah sukan macam SBP yang lain jugak.warna asing yang ada selain biru mera kuning hijau ialah oren dan ungu.aku?aku rumah Oren,rumah Wira.yeah!
- ada 5 kelas bagi setiap tingkatan.sini xde tingkatan 6 (mmg SBP xde tingkatan 6).kelas Arif,Bestari,Ceria,Dinamik dan Elit.untuk tingkatan 4 dan 5 ada aliran Sains Tulen dan Sains Teknikal je.aku ambil Sains Teknikal.perbezaan?Sains Teknikal xbelajar Biology tapi belajar Engineering Drawing dan Enginering Technology.sekolah kami mewajibkan kedua-dua subjek ini kalau ambil Sains Teknikal.
- jangan risau..sekolah ni menekankan budaya YOU TOUCH YOU GO.haha.u buli junior,u get out of Jenan ok?
- aku rasa sampai sekarang ni ada Dasar Sekolah Tanpa Tong Sampah kecuali 1 saja tong sampah besar kat kawasan belakang sekolah.haha.teringat zaman dulu-dulu.nk g prep nyapu kelas.pastu boy yang duty buang sampah terpaksa jalan jauh-jauh untuk buang sampah.



err...penulisan terpaksa diberhentikan sebab aku dalam usaha mendisiplinkan diri.aku nak  belajar kejap.seminit dua pasni kalau aku bosan,aku mai balik.hihi











3 comments:

Syasya Najwa said...

hi akak, sy skrang tgh blajar kt JENAN :D smua yg akak ckp mmg masih dterapkan, cuma masjid tu ja yg ustaz ada tmbah2 skit nk pebesarkn sbb students rmai mmg xmuat klau ada bcaan yaasin dgn waris or guru. :D

Raina Syafika said...

Hi kak, saya nk tanya soalan org penakut ni...kat asrama perempuan, ada penduduk tetap x???? Hehehe

Anonymous said...

Hello