Friendly Friends

October 31, 2010

Sabarlah sayang..belum tiba masanya..

sabarlah Qirah sayang..belum tiba masa yang sesuai..
aku bangga tengok kejayaan kawan-kawan aku yang mampu menjejakkan kaki ke negara orang.tahniah untuk korang.dan setiapkali aku bukak gambar korang dalam fb,ada rasa yang amat payah aku nak tafsir.rasa yang buat aku rasa nak nangis.bila agaknya aku dapat menjejakkan kaki ke eropah?ke bumi Anbia?bilakah masa aku dapat pegang salji?dapat ambil gambar dalam lautan bunga-bungaan segar?ambil gambar kat daun-daun maple masa autumn?bila?
sabarlah Qirah sayang..akan sampai waktunya nanti..

ritu terjumpa Miss Aini Raihana merangkap my English teacher kat SMSAH dulu.aku cerita kat Miss Aini yang aku penah apply TESL tapi tak dapat..Miss Aini terkejut n she said "u applied for TESL but u got SCIENCE?hey,they should know that u deserved the place!"

well..lagi la aku rasa down yang amat..last-last Miss Aini sambung cerita dia..
"same thing happened to me Qirah.i applied for TESL.i dah pergi interview dah pun but ALLAH dah takdirkan i untuk study dalam negara aje.time tu i rasa apa yang u rasa but i think,u should think positively.u baru 20tahun..u tak tahu lagi apa yang dah ditakdirkan untuk u.mungkin bukan sekarang.mungkin lepas kahwin where your husband boleh jaga u nanti..."

hehe.dengar aje my husband boleh jaga i,aku senyum balik.ye.ada orang boleh jaga aku nanti.aku sentiasa doa yang aku dapat peluang tu.aku harap rezeki aku ada ke arah tu.phd mungkin?who knows?mungkin gak rezeki amir dan aku boleh tumpang sekali.mana tau dia further study pegi Kaherah atau Jordan.u know his fate?no rite?me either!

amin...

No comments: