Friendly Friends

August 10, 2010

salam ramadhan..

*great and heavy thinker*
Dengan Nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI
alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk menjalani ibadah puasa pada tahun ni..syukur Alhamdulillah..ALLAH masih panjangkan usia untuk bernafas..beribadah kepada-NYA..berbakti pada mak abah dan kelurga..memaknakan kehidupan..dan mencari kebahagiaan..Alhamdulillah..
Ramadhan bulan mulia menjelma lagi..diharap dapat bawa pengerian yang tak ternilai kali ni.semua pengisian Ramadhan kali ni bawa ketenangan dan kerahmatan pada diri ni,mak abah,family,sahabat2,amir dan seluruh umat Islam..amin..

td aku gtahu kat paah,nani ngn mimi..berniat nk wat anjakan paradigma sempena Rmadhan kali ni..tp tak gtahu la apa benda..bak kata nani,kalau dia perasan apa2 yang berubah tg diri aku,maknanya aku berjaya..insyaALLAH..aku akn berusaha memajukan diri dan berubah ke arah yang lebih baik..insyaALLAH..

setiap perubahan perlu pengorbanan..kagum dengan individu2 yang berjaya melakukan perubahan..tapi janganlah pulak tunggu bulan Ramadhan je nak berubah..nak jadi baik..ehehehe..bercakap pada diri sendiri..apa2 pon,berdoa agar dipermudahkan jalan..

td kua beli barang ngn paah kt yawata.terpaksa pinjam duit bampik untuk meneuskan kehidupan yang bersisa lebih dari seminggu sebelum elaun masuk..beli maggi (makanan-mesti-ada),biskut tiger ngan sabun basuh.alhamdulillh..milo yang amir belikan ritu masih ada lagi..masih boleh bertahan untuk tempoh seminggu ni.thanks ye syg..besa pahalanya u tolong org sengkek macam i.haha

tp dh lama sebenarnya dia beli milo tu..masa kua awal bulan julai ritu.disebabkan bangun pagi aku malas nak sarapan,milo tu pon terbengkalai sampai sekrang..alhamdulillah..boleh buat peneman biskut tiger untuk sahur..

terkilan jugak rasa d hati tak dapat sambt 1 Ramadhan di rumah.teringat zaman bersahur di rumah...rindu panggilan mak abah kejut anak2 sahur walau masing2 dah meningkat dewasa.abah selalu p bilik anak lelaki n pompuan,bukak lampu bilik tinggal.bagi kai terjaga sebab silau.takpon abah jerit dari dapur,"bangkit2..sapa paling awei dapat hadiah.."
haha
aku anak yang paling senang nak bangun.kakja ngn anis paling liat.bampik ngn fikri agak senang la.kadang2 kakja ngn anis bangun minum je..aku xleh.kena makan jugak.tmbah2 kalau ada telur masin,maggi,ayam atau acar rebung.pergh..mak,kak qirah rasa nak teriak..nak makan nasik kt rumah..sobsobsob..

pas sahur,mak abah tak bagi tidoq terus.kena tunggu solat subuh dulu.selalunya sempat jugak la berjemaah dengan family.pstu aku meringkuk balik la atas sofa ngn selimut.haha.pastu bangun balik dalam keadaan lapar yang amat.petang tu pulak,untuk bukak posa,aku mula la sibuk masuk dapur.tolong mak masak2.kadang2 kami xmakan kuih2 pon..terus makan nasi.kurma wajib ada.air kena 2 jag.perisa yang berlainan.1 jag air panas,1 lagi air sejuk.kadang2 kenyang ngn minum air je.kadang2 jugak abah beli je nasi ayam.ha,maknan feveret abah bulan2 posa ialah kerabu perut lembu.mak plak suka makan qasidah.ku?aku bedal je semua.tp kuih yang paling2 aku suka ialah kuih pelita.so yummy!tambah2 kalau dia ada bubuh jagung kat bawah tu.n 1 of my dream is to belajar buat kuih pelita.nak blaja n try,insyaALLAH..

terasa syahdu jugak td sebab yawata mainkan lagu raya.yawata,kenapa anda suka menguji sensiviti diri saya?biarpun rumah saya hanya bersempadan dengan negeri ini,hati saya masih tersentuh da terasa bagai air mata saya nak menitik ats lantai yawata.hujung minggu ni,saya ttp akan balik rumah.walau tak sempat bukak puasa,sahur pon dah cukup!
yeah!

No comments: