Friendly Friends

August 4, 2010

oohhh..

*great and heavy thinker*

setiba di persimpangan
langkah kita tak lagi sehaluan
bemula di saat itu
tidak senada irama dan lagu
begitu hidup ini tiada yang abadi
yang patah tumbuh yang hilang berganti

kau telah jauh
jauh dariku
tiada ruang di hati buatmu
namun harusku akui
ada ketika di minda kau menjelma kembali

sekali-sekala ada
ada rindu yang datang tiba-tiba
tak mungkin kerana sayang
cuma terganggu oleh perasaan

begitu hidup ini tiada yang abadi
yang patah tumbuh yang hilang berganti

kau telah jauh
jauh dariku
tiada ruang di hati buatmu
namun harusku akui
ada ketika di minda kau menjelma kembali

begitu hidup ini tiada yang abadi
yang patah tumbuh yang hilang berganti

kau telah jauh
jauh dariku
tiada ruang di hati buatmu
namun harusku akui
ada ketika di minda kau menjelma kembali

tak mungkin kerana sayang
hanya kadangkala aku terkenang


kali ini kita ubah sikit gaya penulisan yang sekadar bercerita tentang apa yang berlaku sehari-harian..kenapa aku pilih lagu ni?lagu ni wujud pas aku kua sekolah.pas aku habis plkn.maknanya lagu ni xde nilai sentimental untuk aku.tp kenapa lagu ni jadi pilihan?
kenapa mesti lagu ni?
kenapa mesti lagu yang mendayu-dayu ni?
kenapa mesti lagu Tak Mungkin Kerana Sayang ni?
kenapa bukan lagu lain?

hmmm...memangla lagu ni wujud pas aku kua sekolah n plkn tp lagu ni bawa 1 pengertian yang sangat mendalam buat aku.korang perasan x,kenapa bahagian yang berbunyi,"begitu hidup ini tiada yang abadi.yang patah tumbuh yang hilang berganti?"
err..ke aku je yg menghayati lagu ni?
betul ke orang cakap kalau sapa minat sesuatu lagu mungkin ada kaitan yang sangat besar dengan pengalaman hidup seseorang?

hmm..
pape jelah
yang penting,yang patah memang akan berganti..cuma lambat atau cepat.bergantung pada bagaimana kuatnya yang ditinggalkan tu survive..masa akan sembuhkan segalanya..believe me

kepada dahan yang baru tumbuh tu pulak,janganlah jeles dgn dahan lama..dahan lama tu dh reput sebagaimna kisah yang makin berlalu..tp janganla tipu..kenangan tu takkan hilang..tp percayalah..perasaan untk dia dh xde..

awak ttp yang terbaik!

No comments: