Friendly Friends

August 18, 2010

abah,kak kirah sayang abah!

..grant me the serenity..

ehm..sebenarnya masa aku dok baca entry sebelum ni yang aku copy pastu dr fesbuk,air mata terus kuar laju..rasa sangat touched dengan cerita atau luahan tu..betul..kebanyakan orang hanya selalu telefon mak dia kalau dok berjauhan..tp alhamdulillah..aku akan selang seli.kalau kali ni aku tepon mak,pasni aku akan tepon abah pulak.sebab aku perlu dengar suara kedua-duanya.aku sayang mak.aku sayang abah!

abah..
kak kirah nak ucap trima kasih sangat2 kt abah..tak terbalas jasa dan pengorbanan abah selama membesarkan kak kirah..tanpa abah,tanpa mak..kak kirah takkan berada pada tempat yang kak kirah ada sekarang..kak kirah sayang sangat2 kat mak ngn abah
ritu..
abah ingat lagi tak yang kak kirah merajuk sebab mak marah kak kirah?kak kirah rasa berdosa dan bersalah sangat2..kak kirah tak tau nak wtpa..kak kirah tepon abah..kak kirah nak cakap ngn abah..kak kirah nak mengadu kat abah..kak kirah teriak masa tu..lagi buat kak kirah teriak bila abah cakap,"takpa2...kak kirah cerita kat abah..jangan teriak macam ni.."masa tu kak kirah rasa sangat disayangi..
abah,kak kirah sayang abah sangat2!
tiapkali abah ngadu yang abah sakit pinggang ke..sakit lutut ke..kadang2 kak kirah masuk bilik..kak kirah teriak lagi..kak kirah xmau dengar n tak sanggup tengok abah sakit..xmau!kak kirah tak mau!kak kirah tak mau mak atau abah sakit!kak kirah sanggup ganti kesakitan yang mak abah alami.kak kirah nak mak abah sihat..ALLAH,pelihara dan kasihilah keda ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihiku ketika aku dilahirkan sehingga sekarang dan sampai bila2!
abah..
kak kirah ingat lagi,masa tu kak kirah tegur abah sebab abah merokok.abah terdiam..kak kirah xde niat nak bagi abah kecik ati..kak kirah cuma nak abah sihat.tak mau batuk2..abah jangan la marah..
sekarang walau kak kirah tak keja lagi,tapi kak kirah rasa sangat2 bersyukur bila dapat mampu beli makanan kesukaan abah..beli baju kat abah..bagi duit kat abah walau cuma sepuluh dua.alhamdulillah..abah doalah kak kirah dimurahkan rezeki..kak kirah dah niat..kak kirah nak kumpul duit nak bawak mak ngan abah naik haji..itu benda yang pertama kak kirah nak buat.kak kirah tak mau beli rumah selagi kak kirah tak bawak mak ngan abah pegi haji!amin..
abah,
abah ingat tak,ada sekali tu kita tengok tv..ada rancangan pasal pelancongn di danau toba.abah ingat tak abah cakap apa?abah cakap.."kak kirah,nanti bawak abah pegi sana"kak kirah senyum ja masa tu.tapi dalam list impian kak kirah,yang kedua selepas bawak mak abah naik haji,kak kirah nak bawak abah melancong di danau toba,insyaALLAH..
kak kirah nak bahagiakan mak abah..
abah,
kak kirah suka kat seseorang.
kak kirah yakin dia mampu bimbing kak kirah..
tapi sebaik manapun dia,abah tetap hero dalam hidup kak kirah
kasih sayang abah tiada tolok bandingnya
abah pelindung kami..abah pemimpin kami..
sebab tu kak kirah nak abah jumpa dia...dan kak kirah mampu senyum sebab kak kirah tau,abah pun suka kat dia.ingat x masa dia mai rumah..dia kat ruang tamu..abah balik keja.kak kirah dok masak kat dapur..pastu mak mai,mai cakap kat abah,"tu ada menantu mai tu"
abah senyum sambil tengok kak kirah
abah cakap"masak sedap2.abah nak jamu menantu abah"

abah..
kak kirah xde perkataan yang terbaik untuk menggambarkan betapa dalamnya kasih sayang dan penghormatan untuk mak dan abah.kak kirah harap kak kirah mampu jadi anak yang akan buat mak abah menangis kesyukuran sebab punya anak macam kak kirah.kesyukuran..sebagaimana indahnya nama yang mak abah bagi kat kak kirah,CAHAYA KESYUKURAN.amin...

No comments: