Friendly Friends

August 18, 2010

abah,kak kirah sayang abah!

..grant me the serenity..

ehm..sebenarnya masa aku dok baca entry sebelum ni yang aku copy pastu dr fesbuk,air mata terus kuar laju..rasa sangat touched dengan cerita atau luahan tu..betul..kebanyakan orang hanya selalu telefon mak dia kalau dok berjauhan..tp alhamdulillah..aku akan selang seli.kalau kali ni aku tepon mak,pasni aku akan tepon abah pulak.sebab aku perlu dengar suara kedua-duanya.aku sayang mak.aku sayang abah!

abah..
kak kirah nak ucap trima kasih sangat2 kt abah..tak terbalas jasa dan pengorbanan abah selama membesarkan kak kirah..tanpa abah,tanpa mak..kak kirah takkan berada pada tempat yang kak kirah ada sekarang..kak kirah sayang sangat2 kat mak ngn abah
ritu..
abah ingat lagi tak yang kak kirah merajuk sebab mak marah kak kirah?kak kirah rasa berdosa dan bersalah sangat2..kak kirah tak tau nak wtpa..kak kirah tepon abah..kak kirah nak cakap ngn abah..kak kirah nak mengadu kat abah..kak kirah teriak masa tu..lagi buat kak kirah teriak bila abah cakap,"takpa2...kak kirah cerita kat abah..jangan teriak macam ni.."masa tu kak kirah rasa sangat disayangi..
abah,kak kirah sayang abah sangat2!
tiapkali abah ngadu yang abah sakit pinggang ke..sakit lutut ke..kadang2 kak kirah masuk bilik..kak kirah teriak lagi..kak kirah xmau dengar n tak sanggup tengok abah sakit..xmau!kak kirah tak mau!kak kirah tak mau mak atau abah sakit!kak kirah sanggup ganti kesakitan yang mak abah alami.kak kirah nak mak abah sihat..ALLAH,pelihara dan kasihilah keda ibu bapaku sebagaimana mereka mengasihiku ketika aku dilahirkan sehingga sekarang dan sampai bila2!
abah..
kak kirah ingat lagi,masa tu kak kirah tegur abah sebab abah merokok.abah terdiam..kak kirah xde niat nak bagi abah kecik ati..kak kirah cuma nak abah sihat.tak mau batuk2..abah jangan la marah..
sekarang walau kak kirah tak keja lagi,tapi kak kirah rasa sangat2 bersyukur bila dapat mampu beli makanan kesukaan abah..beli baju kat abah..bagi duit kat abah walau cuma sepuluh dua.alhamdulillah..abah doalah kak kirah dimurahkan rezeki..kak kirah dah niat..kak kirah nak kumpul duit nak bawak mak ngan abah naik haji..itu benda yang pertama kak kirah nak buat.kak kirah tak mau beli rumah selagi kak kirah tak bawak mak ngan abah pegi haji!amin..
abah,
abah ingat tak,ada sekali tu kita tengok tv..ada rancangan pasal pelancongn di danau toba.abah ingat tak abah cakap apa?abah cakap.."kak kirah,nanti bawak abah pegi sana"kak kirah senyum ja masa tu.tapi dalam list impian kak kirah,yang kedua selepas bawak mak abah naik haji,kak kirah nak bawak abah melancong di danau toba,insyaALLAH..
kak kirah nak bahagiakan mak abah..
abah,
kak kirah suka kat seseorang.
kak kirah yakin dia mampu bimbing kak kirah..
tapi sebaik manapun dia,abah tetap hero dalam hidup kak kirah
kasih sayang abah tiada tolok bandingnya
abah pelindung kami..abah pemimpin kami..
sebab tu kak kirah nak abah jumpa dia...dan kak kirah mampu senyum sebab kak kirah tau,abah pun suka kat dia.ingat x masa dia mai rumah..dia kat ruang tamu..abah balik keja.kak kirah dok masak kat dapur..pastu mak mai,mai cakap kat abah,"tu ada menantu mai tu"
abah senyum sambil tengok kak kirah
abah cakap"masak sedap2.abah nak jamu menantu abah"

abah..
kak kirah xde perkataan yang terbaik untuk menggambarkan betapa dalamnya kasih sayang dan penghormatan untuk mak dan abah.kak kirah harap kak kirah mampu jadi anak yang akan buat mak abah menangis kesyukuran sebab punya anak macam kak kirah.kesyukuran..sebagaimana indahnya nama yang mak abah bagi kat kak kirah,CAHAYA KESYUKURAN.amin...

bacalah..sure nangis kalau dihayati!

..grant me the serenity..



Biasanya, bagi seorang anak perempuan yang sudah dewasa, yang sedang bekerja diperantauan, yang ikut suaminya merantau di luar kota atau luar negeri,yang sedang bersekolah atau kuliah jauh dari kedua orang tuanya...Akan sering merasa rindu sekali dengan ibunya..Lalu bagaimana dengan AYAH?

Mungkin kerana ibu lebih sering menelefon untuk menanyakan keadaanmu setiap hari, tapi tahukah kamu, jika ternyata ayah-lah yang mengingatkan ibu untuk menelefonmu?

Mungkin dulu sewaktu kamu kecil, ibu-lah yang lebih sering mengajakmu bercerita atau berdongeng, tapi tahukah kamu, bahwa sekembalinya ayah dr bekerja dan dengan wajah lelah ayah selalu menanyakan pada ibu tentang khabarmu dan apa yang kau lakukan seharian?

Pada saat dirimu masih seorang anak perempuan kecil.Ayah biasanya mengajari putri kecilnya naik basikal .Dan setelah ayah mengganggapmu sudah boleh menunggangnya, ayah akan melepaskan roda bantu di basikalmu .Kemudian Ibu bilang : "Jangan dulu ayahnya, jangan ditanggalkan dulu roda bantunya", itu kerana ibu takut puteri manisnya akan terjatuh lalu terluka....

Tapi sedarkah dikau?Bahwa ayah dengan yakin akan membiarkanmu, menatapmu, dan menjagamu
mengayuh basikal dengan seksama kerana dia tahu puteri kecilnya PASTI mampu melakukannya.

Pada saat kamu menangis merengek meminta alat permainan yang baru, ibu menatapmu hiba.Tetapi ayah akan mengatakan dengan tegas : "Boleh, kita beli nanti, tapi tidak sekarang" Tahukah kamu, ayah melakukan itu kerana ayah tidak ingin kamu menjadi anak yang manja dengan semua tuntutan yang selalu dapat dipenuhi.



Saat kamu ditimpa sakit , ayah lah yang terlalu khawatir sampai kekadang sedikit membentak dengan berkata : "Sudah di beritahu! kamu jangan minum air sejuk!".Berbeza dengan ibu yang memperhatikan dan menasihatimu dengan lembut.Ketahuilah, saat itu ayah benar-benar mengkhuatirkan keadaanmu..

Ketika kamu sudah beranjak muda remaja..Kamu mulai menuntut pada ayah untuk mendapat keizinan keluar malam, dan ayah bersikap tegas dan mengatakan: "Tidak boleh!".Tahukah kamu, bahwa ayah melakukan itu untuk menjagamu?Kerana bagi ayah, kamu adalah sesuatu yang sangat - sangat luar biasa
berharga..Setelah itu kamu marah pada ayah, dan masuk ke kamar sambil membanting pintu...

Dan yang datang mengetok pintu dan memujukmu agar tidak marah adalah ayah.Tahukah kamu,bahwa saat itu ayah memejamkan matanya dan menahan gejolak dalam batinnya, Bahwa ayah sangat ingin mengikuti keinginanmu, Tapi lagi-lagi dia HARUS menjagamu?

Ketika saat seorang teman lelaki mulai sering menelefonmu, atau bahkan datang ke rumah untuk menemuimu,ayah akan memasang wajah paling cool sedunia.... :') ayah sesekali menguping atau mengintip saat kamu sedang berbuall berdua di ruang tamu..Sedarkah kamu, kalau hati ayah merasa cemburu?

Saat kamu mulai lebih dipercaya, dan ayah melonggarkan sedikit peraturan untuk keluar rumah untukmu, kamu akan memaksa untuk melanggar jam malamnya.Maka yang dilakukan ayah adalah duduk di ruang tamu, dan menunggumu pulang dengan hati yang sangat khuatirdan bimbang.Dan setelah perasaan khuatir itu berlarut - larut.Ketika melihat puteri kecilnya pulang larut malam hati ayah akan mengeras dan memarahimu..Sedarkah kamu, bahwa ini kerana hal yang di sangat ditakuti ayah akan segera datang? "Bahwa puteri kecilnya akan segera pergi meninggalkannya"



Setelah lulus SPM, Ayah akan sedikit memaksamu untuk menjadi seorang Doktor atau Engineer. Ketahuilah, bahwa seluruh paksaan yang dilakukan ayah itu semata - mata hanya karena memikirkan masa depanmu nanti.Tapi ayah tetap tersenyum dan menyokongmu saat pilihanmu tidak sesuai dengan keinginan ayah.

Ketika kamu menjadi gadis dewasa.Dan kamu harus pergi kuliah dikota lain.ayah harus melepaskanmu di bandar.Tahukah kamu bahwa badan ayah terasa kaku untuk memelukmu? Ayah hanya tersenyum sambil memberi nasihat ini - itu, dan menyuruhmu untuk berhati-hati.Padahal ayah ingin sekali menangis seperti ibu dan memelukmu erat-erat.Yang ayah lakukan hanya menghapus sedikit air mata di sudut matanya, dan menepuk pundakmu berkata "Jaga dirimu baik-baik ya sayang".Ayah melakukan itu semua agar kamu KUAT....kuat untuk pergi dan menjadi dewasa.

Disaat kamu kesempitan wang untuk membiayai perbelanjaan semester dan kehidupanmu, orang pertama yang mengerutkan kening adalah ayah. Ayah pasti berusaha keras mencari jalan agar anaknya boleh merasa sama dengan teman-temannya yang lain.Ketika permintaanmu bukan lagi sekadar meminta alat mainan yang baru, dan ayah tahu ia tidak mampu memberikan apa yang kamu inginkan...

Kata-kata yang keluar dari mulut Ayah adalah : "Tidak.... Tidak boleh!" Padahal dalam batin Ayah, Ia sangat ingin mengatakan "Iya sayang, nanti ayah belikan untukmu".Tahukah kamu bahwa pada saat itu Ayah merasa gagal membuat anaknya tersenyum?

Saatnya kamu berjaya sebagai seorang sarjana. Ayah adalah orang pertama yang berdiri dan memberi tepuk tangan untukmu.Ayah akan tersenyum dengan bangga dan puas melihat "puteri kecilnya yang
tidak manja berhasil tumbuh dewasa, dan telah menjadi seseorang" Sampai saat seorang teman Lelakimu datang ke rumah dan meminta izin pada ayah untuk mengambilmu darinya.Papa akan sangat berhati-hati memberikan izin..Kerana Ayah tahu.....Bahwa lelaki itulah yang akan menggantikan posisinya nanti.

Dan akhirnya....

Saat ayah melihatmu duduk di kerusi pelaminan bersama seseorang Lelaki yang di anggapnya mampu menggantikannya, Ayah pun tersenyum bahagia..Apakah kamu mengetahui, di hari yang bahagia itu ayah pergi kebelakang pentas pelaminan sebentar, dan menangis? Ayah menangis karena ayah sangat berbahagia, kemudian ayah berdoa....Dalam lirih doanya kepada Tuhan, Ayah berkata: "Ya Allah tugasku telah selesai dengan baik....Puteri kecilku yang lucu dan kucintai telah menjadi wanita solehah yang cantik....Bahagiakanlah dia bersama suaminya...rahmatilah kehidupan mereka Ya Allah"

Setelah itu Ayah hanya mampu menunggu kedatanganmu bersama cucu-cucunya yang sesekali datang untuk menjenguk...Dengan rambut yang telah dan semakin memutih....Dan badan serta lengan yang tak lagi kuat untuk menjagamu dari bahaya....Ayah telah menyelesaikan tugasnya....Papa, Ayah, Bapak, atau Abah kita...Adalah sosok yang harus selalu terlihat kuat...Bahkan ketika dia tidak kuat untuk tidak menangis...Dia harus terlihat tegas bahkan saat dia ingin memanjakanmu.Dan dia adalah yang orang pertama yang selalu yakin bahwa "KAMU MAMPU" dalam segala hal..

Ana mendapatkan notes ini dari seorang sahabat, dan mungkin ada baiknya jika ana berkongsinya kepada sahabat-sahabat ana yang lain.Yup, banyak hal yang mungkin tidak bisa dikatakan Ayah / Bapak / Papi kita...tapi setidaknya kini kita mengerti apa yang tersembunyi dibalik hatinya.

wallahu a'alam.

August 16, 2010

kenapakah????

*great and heavy thinker*

dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG..
dh 5 hari umat Islam menjalani ibadah puasa..
kalau dh namanya berpuasa ni,mmg ada banyak bnd yang mnguji kesabaran..
antaranya?
gigi bongsu aku baru nak tumbuh..tersangatlah sakit sampai rini aku makan moi aje..xlarat nk kunyah nk jerit kalau makan makanan biasa
yang kedua?
yang kedua adalah disebabkan elaun yang belum lagi masuk.dh tertangguh 3 bulan.sakit ati kn?lagi sait ati bila diberi harapan palsu olh pihak pemberitahu.depa dgn konfidennya cakap dh masuk tp dh sebulan depa cakap masuk,tp xmasuk2 lagi!

August 12, 2010

things to buy

*great and heavy thinker*

macm mana erk..baju raya tak beli lagi.ritu janji ngn amir nak beli warna sama.tapi nampak gaya macam susah je..sebab rancang jugak nak kua sama2 tp aral melintang..puasa dah terlalu hampir masa tu..last2,beli masing tp yang penting warna mau sama..
cadangnya hijau serindit,oren atau gold..
tp amir dh ada baju melayu warna gold..(pengantinkah?)

xpelah.paling penting,aku nak beli selar slack kat abah,seluar jeans kat adik,tshirt kat fikri,ngn serba sikit persiapan raya kat rumah.kat mak aku dh beli belikan bau kurung siap awal2 lagi.alhamdulillah..lega rasanya hati dapat sediakan keperlun raya walau tak seberapa kat family.sekurang2nya,walau mak abah mampu menyediakan kelengkapan lagi,aku rasa sangat bersyukur dapat beli sesuatu kat family guna duit sendiri..alhamdulillah..
semoga tidak lupa diri dan asal-usul..

err..sora aku makin serak n sengau la.
lupa nak cte..aku dh muncul kembali dalam arena pengacaraan pas sekian lama merehatkan diri.sebelum ni terasa bagai xde jiwa nak jadi mc.bosan.penat.asa menjadi pengacara majlis tu sebagai tugas yang sangat membebankan.aish..
*sigh

cikgu,cikgu ni segak la..

*great and heavy thinker*

Bismillahirrahmanirrahim..
dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG..
uww!
rini aku n classmates bawak budak darjah 3 sekolah kebangsaan ayer hitam kedah pegi pusat sains negara cwangan utara kat kaki gunung keriang.mas g jemput budak2 tu dengan bas kat sekolah depa,punya la havoc masa tu..masa nak naik bas,ada sorang gurl ni ajak aku dok sebelah dia n kawa dia..

"cikgu.mai la dudk ngn saya.."

aku pon pegi la duduk dengan dia..mula2 bersembang macam biasa..tp pastu,tiba2 aku perasan yang dia dok tenung aku lama..

"kenapa tgk cikgu macam tu"
"cikgu,cikgu ni segak la..kulit cikgu putih.."ujar budak tersebut sambil memegang ppinya sendiri.

aku apa lagi..tergelak besar la..
hahaha..

August 11, 2010

rasa macam nk buat blog baru..

*great and heavy thinker*

bismillahirahmanirrahim
sebagaimana topik di atas,aku rasa teringin sangat nak buat blog baru..blog yang memaparkan resepi yang ringkas dan mudah,khas untuk remaja2 di lua sana yang memang xsuka masak makanan yang heavy2.mungkin jugak blog aku tu nanti akan jadi perintis untuk memperkenalkan masakan dan resepi ciptaan aku sbelum aku berjaya bukak restoran nti.chewah!
tapi serius weh..aku mmg niat nak wat blog cenggini.nak letak resepi masakan yang aku tahu macam gulai2..masak kurma..asam pedas..laksa..kueteow ladna..tomyam..sambal petai..sambal2..mee kueteow bihun goreng..ayam masak kicap,masak merah..keli bakar secret recipe..(mak aku ngn kakak aku nak tau resepi ni tp aku xbagi.nanti depa bakar keli ikut resepi ni bila aku tkde kt rumha.haha.jahat kn?

insyaALLAH blog tu akan wujud dalam tempoh masa yang terdekat

August 10, 2010

salam ramadhan..

*great and heavy thinker*
Dengan Nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENGASIHANI
alhamdulillah..masih diberi kesempatan untuk menjalani ibadah puasa pada tahun ni..syukur Alhamdulillah..ALLAH masih panjangkan usia untuk bernafas..beribadah kepada-NYA..berbakti pada mak abah dan kelurga..memaknakan kehidupan..dan mencari kebahagiaan..Alhamdulillah..
Ramadhan bulan mulia menjelma lagi..diharap dapat bawa pengerian yang tak ternilai kali ni.semua pengisian Ramadhan kali ni bawa ketenangan dan kerahmatan pada diri ni,mak abah,family,sahabat2,amir dan seluruh umat Islam..amin..

td aku gtahu kat paah,nani ngn mimi..berniat nk wat anjakan paradigma sempena Rmadhan kali ni..tp tak gtahu la apa benda..bak kata nani,kalau dia perasan apa2 yang berubah tg diri aku,maknanya aku berjaya..insyaALLAH..aku akn berusaha memajukan diri dan berubah ke arah yang lebih baik..insyaALLAH..

setiap perubahan perlu pengorbanan..kagum dengan individu2 yang berjaya melakukan perubahan..tapi janganlah pulak tunggu bulan Ramadhan je nak berubah..nak jadi baik..ehehehe..bercakap pada diri sendiri..apa2 pon,berdoa agar dipermudahkan jalan..

td kua beli barang ngn paah kt yawata.terpaksa pinjam duit bampik untuk meneuskan kehidupan yang bersisa lebih dari seminggu sebelum elaun masuk..beli maggi (makanan-mesti-ada),biskut tiger ngan sabun basuh.alhamdulillh..milo yang amir belikan ritu masih ada lagi..masih boleh bertahan untuk tempoh seminggu ni.thanks ye syg..besa pahalanya u tolong org sengkek macam i.haha

tp dh lama sebenarnya dia beli milo tu..masa kua awal bulan julai ritu.disebabkan bangun pagi aku malas nak sarapan,milo tu pon terbengkalai sampai sekrang..alhamdulillah..boleh buat peneman biskut tiger untuk sahur..

terkilan jugak rasa d hati tak dapat sambt 1 Ramadhan di rumah.teringat zaman bersahur di rumah...rindu panggilan mak abah kejut anak2 sahur walau masing2 dah meningkat dewasa.abah selalu p bilik anak lelaki n pompuan,bukak lampu bilik tinggal.bagi kai terjaga sebab silau.takpon abah jerit dari dapur,"bangkit2..sapa paling awei dapat hadiah.."
haha
aku anak yang paling senang nak bangun.kakja ngn anis paling liat.bampik ngn fikri agak senang la.kadang2 kakja ngn anis bangun minum je..aku xleh.kena makan jugak.tmbah2 kalau ada telur masin,maggi,ayam atau acar rebung.pergh..mak,kak qirah rasa nak teriak..nak makan nasik kt rumah..sobsobsob..

pas sahur,mak abah tak bagi tidoq terus.kena tunggu solat subuh dulu.selalunya sempat jugak la berjemaah dengan family.pstu aku meringkuk balik la atas sofa ngn selimut.haha.pastu bangun balik dalam keadaan lapar yang amat.petang tu pulak,untuk bukak posa,aku mula la sibuk masuk dapur.tolong mak masak2.kadang2 kami xmakan kuih2 pon..terus makan nasi.kurma wajib ada.air kena 2 jag.perisa yang berlainan.1 jag air panas,1 lagi air sejuk.kadang2 kenyang ngn minum air je.kadang2 jugak abah beli je nasi ayam.ha,maknan feveret abah bulan2 posa ialah kerabu perut lembu.mak plak suka makan qasidah.ku?aku bedal je semua.tp kuih yang paling2 aku suka ialah kuih pelita.so yummy!tambah2 kalau dia ada bubuh jagung kat bawah tu.n 1 of my dream is to belajar buat kuih pelita.nak blaja n try,insyaALLAH..

terasa syahdu jugak td sebab yawata mainkan lagu raya.yawata,kenapa anda suka menguji sensiviti diri saya?biarpun rumah saya hanya bersempadan dengan negeri ini,hati saya masih tersentuh da terasa bagai air mata saya nak menitik ats lantai yawata.hujung minggu ni,saya ttp akan balik rumah.walau tak sempat bukak puasa,sahur pon dah cukup!
yeah!

August 7, 2010

atas nama Nur Shaqirah

*great and heavy thinker*

bismillahirrahmnirrahim,
pembuka bicara..

banyak benda aku nk admit kt sini.1st of all, aku bukan sorang penulis blog yang baik.blog ni hanya tempat aku nak luahkan perasaan pada masa aku sangat2 perlukan someone or something untuk aku bercerita.so jangan expect sesuatu yang akademik atau bermanfaat dari blog aku.aku hanya mampu berkongsi pendapat dan pengalaman aku.kadand2 aku merapu,kadang2 aku rasional.so,kalau nak baca,teruskan pembacaan or just stay away from my page.
hell,aku tak tau la nak cakap macamana dah.bak kata amir,semenjak dua menjak ni,self esteem aku makin menurun.no longer shaqirah yang agresif dan yakin diri.sejak badan aku naik ni,yang mungkin kedengran sangat bodoh pd telinga orang lain,aku rasa macam ku]aku badt yang memperagakan pakaian di depan public yang berbisik sesama sendiri,"gosh!dat gurl look terrible in hr clothes!she's so fat!"
tym tu aku rasa nak berpaling dari dunia.Allah je tahu apa perasaan aku saat nak kua nan kawan2,org lain sibuk nak padankan baju ngn tudung,aku pulak rasa nak jerit sebab baj2 aku yang sedia ada dah tak muat!hell!aku pening ngn mlu ngn diri sndiri.cakap kt aku,sapa yan tak rasa aku berisi?hanya orang buta je yang tak nampak.

arghhh!!!!!!!!

August 4, 2010

oohhh..

*great and heavy thinker*

setiba di persimpangan
langkah kita tak lagi sehaluan
bemula di saat itu
tidak senada irama dan lagu
begitu hidup ini tiada yang abadi
yang patah tumbuh yang hilang berganti

kau telah jauh
jauh dariku
tiada ruang di hati buatmu
namun harusku akui
ada ketika di minda kau menjelma kembali

sekali-sekala ada
ada rindu yang datang tiba-tiba
tak mungkin kerana sayang
cuma terganggu oleh perasaan

begitu hidup ini tiada yang abadi
yang patah tumbuh yang hilang berganti

kau telah jauh
jauh dariku
tiada ruang di hati buatmu
namun harusku akui
ada ketika di minda kau menjelma kembali

begitu hidup ini tiada yang abadi
yang patah tumbuh yang hilang berganti

kau telah jauh
jauh dariku
tiada ruang di hati buatmu
namun harusku akui
ada ketika di minda kau menjelma kembali

tak mungkin kerana sayang
hanya kadangkala aku terkenang


kali ini kita ubah sikit gaya penulisan yang sekadar bercerita tentang apa yang berlaku sehari-harian..kenapa aku pilih lagu ni?lagu ni wujud pas aku kua sekolah.pas aku habis plkn.maknanya lagu ni xde nilai sentimental untuk aku.tp kenapa lagu ni jadi pilihan?
kenapa mesti lagu ni?
kenapa mesti lagu yang mendayu-dayu ni?
kenapa mesti lagu Tak Mungkin Kerana Sayang ni?
kenapa bukan lagu lain?

hmmm...memangla lagu ni wujud pas aku kua sekolah n plkn tp lagu ni bawa 1 pengertian yang sangat mendalam buat aku.korang perasan x,kenapa bahagian yang berbunyi,"begitu hidup ini tiada yang abadi.yang patah tumbuh yang hilang berganti?"
err..ke aku je yg menghayati lagu ni?
betul ke orang cakap kalau sapa minat sesuatu lagu mungkin ada kaitan yang sangat besar dengan pengalaman hidup seseorang?

hmm..
pape jelah
yang penting,yang patah memang akan berganti..cuma lambat atau cepat.bergantung pada bagaimana kuatnya yang ditinggalkan tu survive..masa akan sembuhkan segalanya..believe me

kepada dahan yang baru tumbuh tu pulak,janganlah jeles dgn dahan lama..dahan lama tu dh reput sebagaimna kisah yang makin berlalu..tp janganla tipu..kenangan tu takkan hilang..tp percayalah..perasaan untk dia dh xde..

awak ttp yang terbaik!