Friendly Friends

July 2, 2010

otomatik declare??

bismillahirrahmanirrahim..
dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI..

selaras dengan tugas aku sebagai kaunselor yang tak bertauliah ni kan,aku dapat wt kesimpulan yang ramai antara kita (tidak termasuk aku) yang kapel secara otomatik!bahaya tu!yang sedihnya lagi..majoriti daripada yang mengalami benda ni adalah perempuan..adakah tu bermaksud perempuan ni cepat perasan?
daripada beberapa kes yang aku dengar la kan,ramai gak la yang ngaku kapel tanpa declare.konon paham-paham sendiri la..tapi banyak gak kes ni tak bertahan lama.last2,salah sorang akan ngaku xpenah ada perasaan pon sebenarnya..pastu mulalah adegan maki-memaki..kutuk-mengutuk..caci-mencaci..pastu jaja pulak kisah tu..canang satu malaya..rasanya nak macam2 versi cerita yang aku dengar..tp yang paling menarik,cerita otomatik kapel, gurl tersebut dh gtau public dh yang depa dh kapel..atas rasionalnya bahawa boy ni cakap,gurl macam dia dh payah nak jumpa sekarang..so,bagi gurl ni,boy ni mintak kapel n depa mmg in a relationship la!nak dijadikan cerita,boy ni sebenarnya ada ati kt orang lain..bila tau boy tu dh oficially kapel ngn orang lain,dia pon mulalah proses cuci mencaci..haha..terkeluarlah perkataan bahawa korang takkan bahagia sampai bila2!boy yang dulu menjadi pojaan hatinya pon dikatakan muka macam sampah..muka macam longkang..haha (maaf..nak tergelak).eleh..kalau muka macam sampah kenapa hg tergila2 sangat kt dia dulu?haha
kes lain pulak sebenarnya lebih kurang sahaja gamaknya..ada yang maki-maki sampai kt facebook..akak..tu tempat public..marah pon marahlah jugaj..tapi jangan kt tempat public gitu yang satu dunia boleh tengok kemarahan kita..ntahlah..bagi aku,kalau aku kat tempat tu pon aku sangat2 marah..tp biarlah aku setel antara aku ngn dia aje..wt perang ms tepon ke..ape ke..kita mmg berhak untuk dapat penjelasan..adakah kita sekadar dianggap kawan..dipermainkan atau dia dh berubah ati..tanya je!kita mmg boleh tanya.tapi janganlah mencarut2 kt facebook..kesianlah pada diri sendiri..malu kita kalau orang cakap kita ni emosional gle2..yelah,aku sekadar boleh bagi pendapat sendiri..pahit maungnye tak rasa lagi..tp harap2 tu takkan merasa la,amin...

buat para gadis di luar sana..sedarlah satu perkara.lelaki ni kadang2 suka test je..tgk ayat depa power ke tidak..mgkin ada yang mmg serius..maknanya terpulang pada kita untuk menilai depa macammana..teringat dulu zaman sekolah,amirah hamid penah cakap..kadang2 kita rasa orang tu suka kt kita..padahal depa tu kena cabar ngan kawan2 ja soh approach kita..kdang2 depan kita depalah dewa dan raja..tp belakang kita kutuk bagai nak gila..
tapi ada kes lain yang otomatik kapel mmg berlaku tp kes yang betul2 sahih suka sama suka saja yang diterima..mungkin la masing2 blushing kan..tp fikirkanlah..renung2kan sifat dan peribadi dia,baik lelaki atau wnita..

buat para lelaki di luar sana,aku mewakili jutaan gadis melayu yang lain nak cakap kat sini..janganlah mintak kapel kalau tak suka..sebab ada gurl ni prinsip dia,kapel bialah smpai ke alam perkahwinan..tgk2 dia dpermainkan..sedih..pastu gurl ni mmg sukakan perhatian..kalau tak de perasaan,janganlah diberi harapan..
hmm...

No comments: