Friendly Friends

July 6, 2010

Amir Saedy

dengan nama ALLAH Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani
kali ni aku nak melahirkan apresiasi terhadap sorang lagi insan yang sangat bermakna dalam hidup aku..genap 1 september nanti,genaplah 2 tahun aku kapel ngn mohamad amir mohamad saedy..hmmm..maknanya,post kali ni adalah berkaitan ngan amir..
aku kenal dia kat kem tasoh masa plkn.masa tu kami tak penah cakap langsung dan aku kenal dia sebagai sorang yang sangat pendiam dan hanya hidup dalam dunia dia.
awal-awal tu,ikhlas,aku tak tau pon yang dia wujud kat kem..haha.aku hanya penah dengar nama dia dari shiela.shiela cakap ada boy nama amir yang satu group ngn dia..sangat pendiam..tapi shiela penah dapat tandatangan dia..aku pon tengok la tandatangan tu..aku cakap,aku tak penah kenal orang nama amir dalam kompeni alpha..tp rsnya..nak dijadikan cerita,si mamat nama amir ni bagi tazkirah kat depan masa waktu senggang antara maghrib dan isyak..masa tu aku tak nampak dia muka dia lagi..tapi rasanya dah jatuh ati kat sora dia.hahaha
pastu aku lupa sekejap kewujudan amir ni sampai dia muncul lagi di khalayak buat kali kedua..esoknya aku mula risik dengan kawan-kawan..yang mana satu pemilik muka yang bernama amir alpha ni..kadang-kadang,qilah ngan timex ajak aku mengintai dia.hahaha.tp aku still xdapat tengok muka dia dengan jelas..
sampai la kua kem..berkawan..perantara kami ialah cikgu zahir,jurulatih kompeni kami yang merangkap abah angkat kami sekarang..
hmmm..
malam 1 ramadan bersamaan 1 september 2008,dia tepon mintak kapel..haha.lawak kan..sejak saat tu sampai sekarang alhamulillah masih dengan dia..
alhamdulillah..
kadang-kadang rasa terharu dan bersyukur..berdoa agar dipermudahkan jalan..mana lagi nak cari sorang lelaki yang sanggup baca alQuran di telinga kita masa kita tepon dia cakap kita tengah tension nak exam?ntah bape surah ntah dia baca masa tu..terharu ada..bahagia pun ada..
mak dia penah tepon aku..cakap terima kasih sebab sudi berkawan dengan anaknya..mak dia cakap,"mintak anak selalu dengan amir..bagi semangat kat dia.."
tym tu..ikhlas,aku rasa nak nangis pon ada.hehehe.pastu kakak dia pon penah mai jumpa aku kat hostel..adeh..yang dasatnya,family dia semua dah panggil aku maksu!hahaha.
adeh..
tak tau nak cakap apa..
pape pon aku tak mau terlalu berharap,tp sentiasa berdoa agar aku diciptakan untuk dia dan dia diciptakan untuk aku..
terima kasih untuk dia yang selalu menenangkan aku..
terima kasih untuk dia yang selalu cuba melembutkan ati aku..
terima kasih untuk dia yang selalu mendoakan yang terbaik untuk aku..

2 comments:

amirahsamat said...

amboi2 .dah advance .
cepat2 !dah terbau nasik minyak ni .hahaha

Qirah Isa said...

hahaha.nanti aku tak wat nasik minyak ah..aku lagi advance,nasi kerabu punya!