Friendly Friends

May 22, 2010

hujan itu rahmat(^_^)

bismillahirrahmanirrahim..
meh nk menulis sikit pas Narshiela Saad cakap blog aku ni akademik sgt!
bukan niat mcmtu la makngah..
ni ha..sekarang ni musim exam..mau taknya kena stadi la..
kalau x..mcmne nk jadik best student?iye x?
hahaha

langit masih mendung..hujan tak turun-turun..

dh byk hari dh bumi tanah merah kedah a.k.a BDA (nama yg lebih dikenali bg bebudak Jenan) ni mendung..tiba2 tringat janji pd seorang sahabat lama aku masa kt Jenan..time tu ujan lebat gle..macam pecah empangan kt langit tuh!aku dgn muka blurr-nye cabar si sahabat ni..masa tu petang..tingkatan 2 kalau tak salah.

"kalau hg berani,aku cabar hg turun dlm longkang tu!aku bagi nagi goreng ayam makcik Ohm (lebih dikenali sebagai NGA makcik Ohm.seringkali juga menjadi alasan kenapa boys Jenan fly malam-malam)

"ok je.." ujarnya sambil tersenyum lebar..membayangkan keenakan NGA makcik Ohm..

maka si sahabat pon turunlah ke dalam longkang yg terletak di hadapan Makmal Bestari yg airnya mengalir sangat deras..laksana air terjun Bukit Ayer..
datok!!
basah kain sekolah dia..
aku tiba-tiba rasa bersalah..
lagi bertambah kebersalahan itu apabila sampai sekarang..janji itu masih belum dapat aku tepati..hehe
(bersalah apenya kalau gelak kambing gini!^^)
sorila beb..jumpa bila-bila karang,aku janji carikan hg NGA!

yang paling teruk,kasut sekolah dia lekang pastuh!

langit masih mendung..hujan masih tak turun-turun..

Sahabat…mengapa kau pergi
Tinggal aku sendiri
Kau tahu ku tak sanggup

Sahabat…ingat lah kau slalu
Jadi yang terbaik
Walau kau tak disini lagi

Sahabat…aku rindu padamu
Datang walau sesaat
Ku ingin kan kehadiranmu

Aku disini dan menunggu
Diam tanpa dirimu
Kau tahu ku tak bisa
Beranjak terbang dan melayang
tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah




2 comments:

sHieLa said...

sapa kawan hg tu wei?? nada? haha. er, yg mak ngah tu hg panggil ak ke?? btw, ak bangga sebab ak jd org yg mnjadikan blog hg no longer an academic one. hahaha

Nur Shaqirah Mat Isa said...

shiela..tu fizah la..
tolong la aku cana nk wat blog ni lg happening..